Thursday, November 16, 2006

Cerita tak best~*

Hujan kat luar. Sejuk. Makmal sunyi dgn ketiadaan student yg telah pulang setelah habis sisa2 exam. Iskandar dah berhenti kerja. En. Azhar pun dah balik penang. Mmg dok sorg lah dalam lab nih. Takde apa yg menarik kecuali ada cerita tak best nak kongsi.

Lab ni semacam. Masuk2 je mcm2 menda pelik jadi. I mean, semlm tutup komputer tnpa cabut plak soket. Tingkap bilik kebuk tuh dibuka sebab nak kasik bau2 busuk tu keluar. Then sengaja ventilator dibiarkan terbuka sbb nak segarkan udara. Tapi hari nih, plak komputer dicabut [ i mean all computers],tingkap bilik kebuk dan ventilator ditutup. Lantai lab ni kilat semcm macam ada org baru mop. Alat2 radas pun tersusun semcm walhal rasanya susunan nya tak le sekemas itu. Barang2 experiment mmg aku tak sentuh sgt sbb tak nak kacau kerja org. Tp masalahnye, budak2 undergrad dah balik cuti, Iskandar dah balik Ipoh, En. Azhar dah balik penang dan En. Zain kalau masuk pun takde mananye dia nak susun alat radas dan cabut plak komputer. We are the only ones yg ada access to this lab. Bukan lah maksudnye aku ni malas tapi brg2 dlm lab ni tak berani lah aku sentuh sgt terutamanya yg masih nak buat eksperimen nih. Rasanya magnetic stirrer tu semalam ada atas meja eksperiment tu tapi hari ni kenapa boleh ada dlm bilik kebuk lak? And plak komputer ni sape yg cabut semua2 nih? Pelik lah yg amat... siapa yg rajin bebenor nih? Haihh.. tolong lah jgn takutkan aku...

Tapi sebenarnya dah sedia maklum dgn keadaan lab ni. Tak dinafikan mmg kalau balik lewat ptg pun ,akn ada yg ‘meneman’. Dulu aku buat tak tahu je dgn pelbagai bunyi2 kat depan kalau dok ngadap komputer kat blkg ni. Aku anggap je bunyi dari luar tapi sejak En.Zain asik tanya tak takut ke aku dok sorg2 dlm lab ni, maka aku berfikir pnjg semula. Isshh.. nape lah aku tak terpikir selama nih. Sekarang ni pun aku masih mendgr bunyi2. Bunyi besi and kaca bergesel2 mcm ada org buat eksperimen. Tp bunyi tak selalu. Kdg2 je. Kdg2 ada bunyi mcm org pegang tombol pintu lab dan cuba2 nak bukak walhal pintu lab tak berkunci pun. Aku yakin yg 'menemankan' aku sekarang ni lah yg rajin tolong aku jaga lab nih. Masa dpt tahu hal sebenar nih, aku dah jadi lali dgn bunyi2 ni. Punyer lah naif nye aku dulu tak terpikir bunyi2 tu sebenarnya dibuat oleh ‘peneman’ aku selama ni. So bile dah dpt tahu, nak kata takut sgt tu, anggap je mcm biasa dan insya-Allah takde apa2. [buat2 tak takut] Aku kene tabah dlm lab ni sebab aku tak habis lagi amik data. [So,korg jgn nak takut2 kan aku~!] Cuma aku harap dia tak ganggu aku sebab aku tak ganggu dia. Harap jgn lah lagi 'dia' kemas2 lab ni. Makes this lab looks spooky ok~!
Photobucket - Video and Image Hosting
Keadaan lab yg tgh spooky ni... freaks me out to see that meja experiment kat tgh tu kemas semacam... botol berisi methanol tuh wasn't there yesterday~ and the lantai was so much kilat bersih. see the sparkle2?
Photobucket - Video and Image Hosting
yup~ aku menyorok duduk diam2 kat meja belakang depan komputer ni as i heard macam2 bunyi kat depan tu... sejak dulu lagi mcm ni cuma dulu tu tak tahu, sekarang ni dah tahu tapi buat2 tak tahu...
pics taken freshly pada masa kejadian~ tak best kan kalau dapat lab mcm nih? haihhh..

Menda kedua yg tak best is someone is trying to clone me. Aku ada yahoogroups and circle yg membuatkan aku keep in touch with my old schoolmate. But the thing is, ada org buat email atas nama aku yg diambil bulat2 serta mereka2 email aku yg lain. Klon tersebut menggunakan nick ‘Syarifah Zuraiha Sayed Mohd Zain’ [dah lah salah eja nama aku] dan email
sya_zuraiha@yahoo.com. Sesapa yg ada terima email dari nama ni, please note that it is NOT from me. I have DaRk AnGeL as my nick name and have been using zuraiha27@yahoo.com or zuraiha27@hotmail.com since I ever knew internet. I dunno lah purpose mamat ni [minah takkan nak buat mcm nih] but it is not a funny thing to clone some other people’s identity and making statements eventhough the statements meant no harm. I don’t wish to investigate cause kalau lah dapat tahu sape punye kerja tu kang lagi panjang cerita. So, malas nak amik tau~

Photobucket - Video and Image Hosting

Memang aku amik berat lah masalah pencerobohan privasi aku ni. But one funny thing about this clone is dia membuatkan aku feeling macam siti nurhaliza and mawi lak.. macam aku nih glamer sgt la nak klon2.. eeuuwww.. tolong lah.. aku pun naik geli dgn diri sendiri... hahahaha ;p