Saturday, December 09, 2006

Best in friends~*

My ex-coursemate dari Johor turun KL dgn suami and anak. Siti Azar Rafie, roommate ku selama 3 tahun di UTM. Sejak zaman dia mula bercinta sampai dah beranak satu ni, mcm2 dah kami kongsi bersama. Yg specialnya, I am responsible of her loveship with her husband now, Syakir. Baka kata Syakir, aku main byk peranan dlm hubungan mereka. Glad to hear that. At least I know I helped them building a mosque. [membina masjid~] Now, these lovely couple dah pun beranak satu dgn baby comel nama Nur Tijani.

So, dah sampai KL ni, kami rancang nak berjumpa. Jumpa sekali dgn Miza and kak Jannah,ex-coursemate kat UTM skudai jugak. Kira mcm gathering jugak la. Tengahari tu, slps menjalankan tugas menampal iklan sewa rumah and kutip sewa rumah tiba2 my ex-schoolmate, Izaty Arha telefon..

“Hello Sherry, Zaty ni. Tak dtg shah alam ke?”
“Oh Zaty, hai~! Huh? Nape nak kene dtg shah alam?” [masa ni tgk jam pukul 1 tghari dan janji nak jumpa mmber UTM pukul 2 lebih kat rumah kak Jannah di Taman Keramat]
“lar sherry ni.. kan safiya kahwin hari ni…”
“Huh..? What??? hari ni ke? Bukan next week ke???”
“Tak lah sherry.. hari ni lah.. ni zaty dah ada kat dewan ni ha tggu pengantin safiya tak sampai2….”
“Aiseh zaty.. mati2 ingt next week.. ok.. ok.. on the way~!”
“Sherry.. jgn kabut2.. kalau sesat tepon zaty..” terus aku letak tapi cukup sempat tgkp butir bicara dia yg terakhir. Yg penting sekarang, aku kene sampai Shah Alam dulu. Sesat tak sesat, blkg cerita~

Yup.. dgn keadaan selekehnya, tak pakai baju-nak-pergi-kendurinya, aku bergegas tampal iklan terakhir dan terus pecut ke Shah Alam. Safiya…. Nama yg cukup besar mempengaruhi hidup aku. Tak boleh tak pergi. Biar selekeh pun, biar mmber UTM aku terpksa tggu pun, tetap aku kene jejak jugak dewan MBSA Shah Alam. Kabut aku~! Dan of course lah aku sempat lagi tersalah masuk kenduri. Semua org tahu ke dewan MBSA kat Shah Alam tu ada 2? Satu kat seksyen 11 dan lagi satu kat seksyen 7?? Aarrggghh.. tension aku~!!


Photobucket - Video and Image Hosting
Ketibaan pengantin yg tiba agak lewat dari yg dijadualkan.. so, aku sempat lah sampai sebelum pengantin~! [cover dari safiya~ hehehe ;p] meriah dgn flower girls yg comel2...

Photobucket - Video and Image Hosting
Kelipan cahaya2 kamera melimpahi pasangan pengantin. Tak tahu dah diorg ni nak pandang yang mana satu~

Photobucket - Video and Image Hosting
Selamat Pengantin Baru Dr. Kurnia & Dr. Safiya~! [I am very proud of you dearest Safiya because happiness is with you in the end~]

Photobucket - Video and Image Hosting
Yeah.. tak lupa kepada rakan taulan zaman sekolah yang mengecohkan kenduri Safiya.. Dapat gelaran mat salleh celup sebab pegi kenduri pakai seluar. Nak cerita perkara sebenar tapi diorg tak mau dengar~! Aiseh.. Tapi sebab aku ni baik gak kat korg so aku abadikan nama korg kat sini..
Berdiri dari kiri yg pegang baby tu ; Syikin[suri rumah jaga baby], Yanti[nurse], sape entah, ummi marlina[keje ala2 mcm PR tapi aku tak reti lak apa nama dia].
Yang tgh duduk gelakkan kata2 aku yg rasanya tak lawak pun ; Diana[Designer], Fairuz Izma [Engineer], Hakima[motivational consultant]
Hebat tak hebat kengkawan aku ni semua. Aku jer lah yg masih lekat kat rumah dok perabihkan beras mak bapak lagi.. adeh~
Pesanan utk Fairuz ; kau kene carik laki berjanggut2 jugak... kasi insap sket kat kau~! muahaha ;p

Photobucket - Video and Image Hosting
My precious friend, Safiya. With her, i can 'talk' using my eyes. Dia lah yg byk bagi nasihat kat aku masa sekolah dulu. Setiap kata2 dia selalu jer tertusuk dlm jantung aku. Sejak dia masuk alam perubatan ni, kami jarang dah habiskan masa. Aku faham dia sibuk. Tapi hari ni, menitis airmata aku sebab akhirnya, dia jumpa jugak kebahagiaan yg dia harapkan. Kesabaran dan ketabahan dia akhirnya terbalas jua. Melalui pandangan dia jugak, aku tahu dia meletakkan harapan yg sama kat aku. Aku hanya mampu menggeleng tapi mata dia tajam pandang aku dgn amaran jgn aku putus asa. Aku senyum je. Then dia bls senyuman aku,cukup buat dia faham yg sebenarnya aku dah jumpa kebahagiaan aku sendiri... Thanks Safiya, you never fail to understand me..

Cukup aku berdrama dgn Safiya, Azar call aku tanya bila nak sampai. Alamak~!! Jam dah pukul 3.30ptg~! Segera aku salam2 bye-bye pengantin, pecut lah aku ke Taman Keramat pulak. Kat sini tension lagi sebab aku asik tersalah masuk jalan. Dari Shah Alam ikut Federal Highway, aku gamble cari jalan ke Keramat. Call me what ever lah tapi seriusly,memang aku tak reti sgt jalan KL ni. Buktinya, utk sampai ke Jalan Tun Razak, aku dah terikut jalan yg jauh. Lebih malang lagi, aku terlepas Jalan Tun Razak dan hampir masuk semula ke jln menuju Seremban~! Nasib baik tahu shortcut kat depan kondo mewah tu[boleh pulak tahu shortcut~ haha ;p] Terus je masuk ke Jalan Ampang dan belok ke Jalan Jelatek.

Sampai depan Petronas tu, aku kene carik Jalan Enggang Timur. Dah jumpa utara tapi tak jumpa timur punyer~! Aku tepon semua2 asik tak dapat,dok sms asik tak sampai,maybe line takde~! Bygkan hot tak hotnya aku. Aku gamble gak carik Enggang Timur, jumpa lah akhirnya tp dok berlegar setgh jam kat situ sebab tak ingt rumah yg mana satu sampaikan aku terpksa tebal muka bertnya jiran2 rumah En. Mustapa [nsb baik ingt nama bapak Kak Jannah] Dan akhirnya, nasib baik lah jumpa... Sampai je depan rumah kak Jannah, elok je msg diorg sampai bagi tahu aku alamat rumah kak Jannah~! Hadoi~~~ sabar je lah... dah lar hari tu sgt panas terik..

Masuk je rumah, hilang segala hot aku bila tgk Tijani. Mmg aku dah lama nak jumpa si kecik ni. Anak Azar yg sulung, Nur Tijani bt. As-syakirin Asrak. Aku peluk je baby ni, hilang segala marah dan baran aku. Now i understand more why they call babies as miracle.

Photobucket - Video and Image Hosting
This baby Tijani has done the miracle as she flushes away the anger and frustration in me... [Bila Tijani dah cukup besar nanti, kita lepak2 sekali and story mory segala rahsia mummy and daddy okiesss... hehe ;p]

Photobucket - Video and Image Hosting
Miza[Researcher], Me[belajar tak habis lagi], kak Jannah[Cikgu di Kudat-dah-nak-pindah-Labuan] and Azar[Cikgu kat Johor]. Bertemu semula setelah 4 tahun tak gather mcm ni. 4 thn setgh berkongsi suka duka di alam kampus UTM Skudai. Tak cukup korum~ Raihan and Rina.[jgn jeles okay.. hehe ;p] Really miss you guys~!!

Kesimpulannya, dalam aku kelam kabut and tension menghadapi hari semalam, tetap terselitnya rasa happy, lega and bahagia. Life is just so beautiful when you found the best in friends~