Thursday, April 12, 2007

Seram siri 1~*

Dulu aku sekolah asrama. So, byk lah citer2 kesah2 seram nih. Aku pun tak terkecuali dlm mengalami nye. Seram beb~! Tapi ni kesah aku tak tipu…

Masa tu dah kol 6.30 hari ahad. Aku bertugas jaga asrama. Tak ramai org kat asrama sebab memang giliran puteri keluar pekan mggu tu dan ada yang belom balik lagi. Aku kat bilik prefect kat bawah. Sorg2. Bosan. Aku naik atas dorm E9 yg sebaris dgn dorm aku E1 kat bawah. Jenguk2 dlm dorm tu tgk ada tak member aku,Hani. Tapi takde org pun. Tgk towel dia takde, pergi mandi rupanya.

Aku masuk lah landing atas katil dia. Belek2 buku yg aku bawak tadi. Bising lah pulak burung2 kat luar tuh. Aku bangun nk pergi tutup tingkap tapi bukak balik sebab panas lah pulak. Kipas takde. Kedekut betol sekolah aku tak nak pasang kipas kat dorm. Lantak. Aku landing balik kat katil, sambung baca buku. Next week nak exam. Cuak beb~! Tgh2 aku belek mukasurat kedua tu, tetiba aku nampak ada seorg makcik dan budak kecik lalu kat luar tingkap tu. Slow je berjalan. Bertudung merah dan budak bertopi hitam. Laaa… ni mesti ada makcik nak jumpa anak dia. Aku malas2 bangun. Dah memang tugas aku minggu tu buat announcement kalau ada pelawat nak jumpa pelajar puteri.

Aku bangun tuju ke pintu. Bukak pintu. Tiba-tiba baru aku tersedar. Yaaaa… aku kat tingkat 3~!!! Macam mana makcik dan budak tu berjalan lalu kat luar tingkap tu walhal takde ruang nak berjalan pun kat luar tuh??? Aku terkedu sampai member aku yg baru habis mandi tu tegur aku. “Apasal muka kau pucat je nih?” aku terkejut lantas beristighfar. Aku tengok jam dah dekat pukul 7. Tobat aku tak nak naik dah dorm tu lebih dari jam 6.30~! huhuhu~ Cepat2 aku turun dorm aku kat bawah tanpa aku cerita kesah tu kat member aku tadi. Kang mampus lah dia tak nak tido kat katil tu nanti~! dan sampai sekarang dia tak tahu...