Sunday, April 08, 2007

Ulu hati yang pedih~

As I walk thru the sandy beach… my feet sway thru the sand. White sand. Seeing a crawling cute crab, how I wish I can be just like them. Wondering beside the beach. Gazing the sunrise and sunset. So peaceful and calm. Despite the huge big wave, still there are calm and peace…

How I wish I can just turn back time and mend everything that went wrong. But I cant go back as I knew everything that happen, there are piece of ‘hikmah’ behind it. So as my religion taught me, always accept the qada’ & qadar that had been written.

Ditelan mati mak, diluah mati bapak. I’m stuck. Antara perasaan sendiri dan perasan insan yg disayangi. Tak pernah rasa tersepit macam nih. Nak mengadu kat sape? ALLAH je lah tempat yg aku ada sekarang nih. Mengharapkan keredhaannya serta mengharapkan hati2 insan yg ada disekeliling berubah ke arah yg lebih memudahkn urusan. Atau sekurang2 nya bimbing lah hati aku ni ke arah yg lebih baik utk semua org. Sememangnya bukan mudah nak memuaskan hati semua pihak terutama nye hati org yg kita sayang… tersepit macam kena kepit dgn penyepit ketam ni ha… sakit wooo~

Sekarang ni rasa terbeban. Nak kongsi pun, bukan semua org faham. Dan mmg aku tak harap diorg faham. Pedihnye ulu hati ni, Tuhan je tahu. Tapi aku kena senyum jugak. Hati derita pun tetap aku kena lemparkan senyuman, semata tak nak hati insan tersayang ni terluka dgn muka masam aku. Tapi hakikatnya, hati aku tgh pedih berdarah. Macam mana aku nak cakap? Kalau cakap jugak kang, hatinya terhiris. Berdosa besar aku. Tak cium bau syurga, mati aku.

Sekarang ni antara hati sendiri dan hati org yg byk berjasa pada aku. Tak sangka lak aku akan tersepit gak macam ni akhirnya. Semuanya berlaku diluar kawalan aku. Terkongkong. Tersepit. Hati aku pedih memberontak sekarang ni. Rasa nak meletup pun ada. Tapi tetap aku kena maintain cool. Main gelak2 lagi. Bak kata adik aku, “giler kak long ni relax je~! Kalau org lain sure dah cuak giler” Thanks.. Those words really lift up my spirit from within.

Buat masa ni, aku masih batu diam membisu. Tak memberi jawapan lg pada pilihan yg ada. Banyak aku kena ambil kira. Keluarga, masa dan sahabat. Masih dalam fasa mendiamkan diri. Cuba mengawal dulu berontak dan kepedihan di hati. Aku tak nak buat keputusan terburu2. Sebenarnya tak sukar nak buat pilihan tapi pilihan sukar dibuat bila org lain yg buatkn pilihan utk kita…

My dearest beloved Ahmad Izzat & Fareeza Othman, really thank you for understanding me all the way…. And I pray hard so that korang tak perlu lalui apa yg akak lalui sekarang ni…. Please stay away from them especially ASHRAFians...