Wednesday, January 16, 2008

Ngarut~*

Adusssssssss…. Tensi aku macam nih. Gatal telinga dgr mak aku bising. Kawen! Kawen! Kawen! Macam dah takde citer lain nak bukak. Kan byk lagi topik2 panas boleh bincang. Tentang pemanasan global. Paus dah nak pupus. Sape bom Benazir Bhuto. Faizal bukak baju masa konsert. Kan byk tu. Tapi mak aku pilih topik kawen jugak. Erra pun relak je kawen umur 33. Ramai artis dah kawen above 30. Sebab aku kan artis, kena lah kawen after 30. Kalau tak, tak artis lah. Harharhar~ *pastu kena cubit dgn mak aku*

Alaaaaa... aku dah tak tau nak jawab apa dgn mak aku. Aku cakap je lah-ada engineer, pilot & lecturar. Sape2 berani jumpa ummi, ummi terima je. Hehe~ ok lah. Aku tipu je. Tipu sunat mak aku lagi. Saje nak kasi dia lega hati sket. Malas nak dgr dia bising2. Dan konfirm mak aku akan bising, biler diorg nak datang. Aduuuhhh... pastu pening kepala nak pikir tipu sunat yg lain. Aku sayang mak aku. Kalau kebenaran menyakitkan hati dia, aku sanggup tipu sunat. Apa2 pun, aku akan kawen jugak kan. In the meantime tu, aku akan terus bersunat2 dgn mak aku. Janji hati dia happy.

Pastu aku paling malas biler org cakap, ”Muka comel mcm akak takkan takde pakwe kot?” Ye benar. Takde. Ingat pompuan je memilih? Laki pun memilih jugak tau. Muka2 mcm aku ni tak main lah. Paling2 koman nak set Angelina Jolie. Tak pun Jessica Alba. Paling cikai pun Siti Nurhaliza. Tapi ramai nak mcm Queen Rania. Aku? Kucing jantan belakang umah tu pun tak hingin nak pandang aku. Ape? Nak kata aku tipu? Lantak korang. Cakap aku tak nak percaye, dah malas layan~

Aku tak reti carik pakwe. Tak reti ngorat org. Tak reti jadi timba cari perigi walaupun itu lah trend masa kini. Sejak clash, dah lupa peraturan bercinta. Ramai kawan. Ramai nak dekat. Tapi asal aku nampak ada je yg nak lebih2 tak bertempat, aku blah angkat kaki. Geli~ Kalau kena cara, takpe lah jugak. Kalau nak pakwe pun, nak yg hensem2 je. Kaya2. Plg2 boleh downpaymentkan keta mini cooper utk aku sebab bulan2 aku boleh bayar sendiri. Harharhar~ Haa amik kau~ Nak kata sangat aku memilih.

Alamak... Ok2 jap. Kakak mithali nak kena lukis gambar jagung utk Si Kenit nih. Pastu solat isyak sat. Kang sambung balik....

...............................................................................................................

Cak~!

Tadi aku basuh rambutan ummi beli. Sekoloni semut tu bersarang kat rambutan tuh. Mentang2 bukan musim rambutan, RM5 sekilo. Mahal! Pastu ummi kasi tips, rendam rambutan tu dalam besen. Maka timbullah semut2 tuh. Berenang2 ke tepian. Penuh tepi besen tuh. Ada rupa mcm stadium merdeka yg penuh orang tgk bola perlawanan akhir Perak lawan Perlis tuh. Bezanye mereka menyelamatkan diri. Aku tak seronok tgk. Sebab dalam situasi ni, aku lah yg berwatak kejam. So aku basuh rambutan tadi tutup mata. Jadi semut tu amik kesempatan lah naik sorok2 kat celah baju aku nih. Tak pasal2 aku terbawak naik atas. Haaa.. ni ada sekor elok je jatuh atas keyboard nih. Sebab aku manusia berhati suci, so aku biarkan je dia main2 atas keyboard nih. Janji dia tak kacau. Tak gigit.
Hari ni aku chill out kat MidValley dengan orang tu. Dia tak kasi aku bagitau orang lain. Jatuh standard dia katanyeh. Tapi aku nak ucapkan byk2 terima kasih kat orang itu sebab kasi besday prezen. Yeayy~ dah dapat prezen sebelum jadihari. Dah2. Bukan pakwe ok. Tapi makwe. Harhar~ tipu je lah. Tapi bab bukan pakwe tuh aku tak tipu. Dan aku nak ucapkan terima kasih jugak kat kengkawan yg tersalah tarikh besday aku. I tak kesah y’all nak wish 2-3 kali pun. Ucapan becoming & belated besday diterima sebab ucapan besday utk aku dibuka sepanjang tahun. ;D

Aduhai… nak kena turun bawah kemas dapur. Sat naaa.....

................................................................................................................

Haaiihh~~

Ni yang aku malas nih. Asal turun kemas dapur lambat2 sket, mesti aku tereksiden makan. Nasik pulak tuh. Nasi kerbau@kerabu dan nasi dugong@dagang [ni bahasa si kenit tu] Kan dah menyesal nih. Tadi makan tak pikir. Terlajak perahu boleh undur, terlajak makan... muntah balik? Aku malas betul gemuk2 nih. Bukan apa. Dah memang ada dalam gen. Mak sedara kat kampung tuh punyer lah gemuk sampai bergerak pun kena mengesot2. Dah la org kata dia rupa macam aku. Tak gerun? Aku nak diet sebab kesihatan. Langsing mengurangkan risiko penyakit2 maut. Kalau lah gemuk tuh boleh kurangkan risiko sakit jantung dan diabetes, dgn senang hati aku makan Pizza Hut & McD hari-hari.

Ok lah korang. Nak layan citer Mortal Combat ni. Citer lama zaman 90-an dulu. Masa tuh habis canggih la cerita nih pakai kesan grafik. So aku nak kembali ke zaman 90-an ni. Korang budak2 pergi masuk tidur. Dah pukul berapa nih. Esok sekolah. Bedtime story pun dah habis.

Goodnite~