Tuesday, January 15, 2008

Cerita pelbagai~*

By the time I’m updating this, aku tengah menjahit gelang mak aku. Ye.. saya versatile. Selain boleh jahit butang baju mak, saya juga pemegang projek menjahit gelang yg dah putus2. Tapi tali ni lebar sangat so esok nak kena pi beli tali yg lebih halus tanpa pengetahuan mak. Nanti dia kecik hati sebab terbeli tali yg lebar. Baik beli senyap2 kasi dia gembira gelang dia berjaya disambungkan dgn tali yg dia beli tuh.

Adik aku lak kat belakang ni tengah giler meroyan tgk That Thing You Do. Dia dalam usaha menghafal SETIAP dialog dalam movie tuh. Saya dah update pasal TTYD sebelum nih. Dan adik saya masih belom habis giler royan dia sampai sekarang. Bising tau tak?! Huh~! Did i mention dia hampir belanja USDollar semata nak beli album soundtrack TTYD? Mcm kucing hilang anak dia mencarik soundtrack tuh. Dah takde kat pasaran. Hanya boleh order secara online je. Nak beli pulak takde kad kredit. Kesian... Nasib baik saya kakak mithali usaha jugak donlod saundtrack tuh. Adik saya terlupa yg internet nih wujud. Pastu kering taik telinga aku asyik dok putaq je soundtrack dia. Little Wild One & That Thing You Do. Banyak lagi lah. Cheh~ apesal aku merepek pasal TTYD nih? Dah2. Tukar channel lain.

Tadi adalah sorang kakak ni datang melawat aku. Cerita ceriti. Kesian lak aku dgr tapi aku tak boleh nak tolong hape. Aku tadah telinga je. Kesimpulan yang aku boleh buat ialah manusia tak pernah puas dgn apa yg dia ada. Kadang2 dia terlalu memandang orang lain sampai tak nampak kelebihan diri sendiri. Biasa lah tu utk org yg low profile. Mmg tak nmpk kelebihan diri sendiri. Kesimpulan atas kesimpulan tadi ialah, bersyukur lah dgn apa yg ada. InsyaALLAH, Tuhan dah tetapkan bahagian masing2. Next channel please~

Ada sekor kucing ni dah bunting. Asyik dtg mengendeng kat kaki lima dapur umah aku. Dah berani masuk rumah. Tak reti2 nak keluar. Belum buat taik lagi kat dalam tapi sekali buat, siap aku pi campak dia kat hutan sungai merab tuh. Last time adik aku dah buang kucing tuh. Dia datang balik. Adik aku ngaku dia buang dah jauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhh dah. Terjuih2 mulut nak gmbrkan betapa jauhnye dia buang. Aku tanya kat mana. Katanye kat sekolah [which is sekangkang kera kat belakang umah aku je] Cessssss~~~ Nak bela tuh cakap je lah nak bela. Confirm ummi tak kasi punyer sebab dia dah berak kat tayar keta ummi pagi tadi. Harharhar ~ jgn harap!

Tak lama lagi usia aku akan menginjak [betul ke perkataan nih? Sorry i do look stupid if i speak in malay~ *feeling amani*] Apa aku nak eh? Member aku dah tanya dah. Belanja makan? Tetiap hari aku dah dibelanja makan oleh diri aku sendiri. Belanja tengok wayang? Setiap minggu aku dah belanja diri aku. Ape ek? Alaaa... ada lah menda aku nak tapi segan arr cakap kat sini. *shy-shy cat* harharhar~ Ok2. Dah poyo nih. Tukar2 channel lain.

Esok nak gi midvalley bertemu orang itu. Harharhar~ Bukan2 pakwe tapi sasaorang. Dah lama tak kuar nih. Asik duduk membeku je dalam makmal, dah tiba masa aku nak chill out kat luar pulak. Nak rasa sket yg aku masih di Mesia, bukan Alaska. Dan aku tak nak shopping sebab bujet bulan nih tak masuk lagi. Esok pagi pi kutip cheque masukkan dlm bank. Maunye dia melayang2 [floating] dulu dlm 2 hari. Lepas tuh baru boleh berjoli. Yeayy~ Takde2. Jgn nak mintak belanja. Saya sedang kedekut sekarang. Sebab orang tua itu kedekut dgn saya. Dia yang ajar. So kalau nak saya belanja, pi mintak belanja kat bapa saya. Jika dia kasi, saya akan belanja kamu. Sesungguhnye saya percaya pada hukum karma. Apa yang pergi akan datang balik. [What goes around comes around] harharhar~

Ok lah korang. Dah nantok. Kain basuh siang tadi tak lipat lagi. Kejap lagi nak lipat sambil bermimpi manis dlm tidor. Kan dah kata tadi, saya versatile~ ;D