Sunday, January 06, 2008

Jangan malas~*

Hari nih setan betol. Sedap je ponteng kuliah agama hari ahad. Tiap hari ahad biasanye aku pergi kelas. Dgr ceramah2 kat surau. Kasi jiwa rohani aku makanan sket. Tapi minggu ni setan pulak yg kenyang makan jiwa aku. Huh~

Pagi tadi kol 5 pagi aku terjaga dari tido. Pergi buat business. Sakit perut tak kesian. So kalau dah terjaga kol 5 pagi mcm tu, dah tentu tak bgn awl lah aku. Kol 8.30pagi baru terjaga! Bapak lah lambat. Terpksa aku kreatifkan kepala hotak carik alasan ponteng kelas. Sebab kelas start kol 9.30 pagi. Aku lak masih ngantuk lagi. Nak smbg tidur! Terpksa berlakon sakit perut. Mcm2 pesen aku buat sebelum nak bgn dari katil tadi. Kelemahan mak aku yg jenis kesian tgk anak sakit telah aku pergunakan sepenuhnye. Berjaya! Mak aku ckp, ”KakLong jaga rumah ye...” sambil jeling2 paham je aku tgh malas. hehehehe~ Sorry ummi..

Alaaa... menda kecik je. Jangan ckp korg tak pernah tipu sunat mak ayah sendiri. Kalau mak aku tau aku berlakon pun, dia akn turut berlakon sekali. Dia takkan marah. Sebab kalau aku ngaku aku malas, sure dia akan marah. Tapi kalau aku buat2 sakit ke, buat2 urgent siap nak keluar pegi tgk mmber sakit teruk kat wad ICU ke, mak aku akn ckp aku kreatif. Pandai cari jalan keluar dari masalah sendiri. Tu sebab aku sayang mak aku. Hehehe~

Tapi korg tak digalakkan buat perkara seperti ini kecuali korang benar2 pasti mak korang jenis tak kesah. Jangan tipu2 mak ayah. Kalau malas tu, ckp je malas. Unless mak korang tak suka dgr anak dia ngaku diri sendiri malas tuh, baru lah korang boleh jadi kreatif macam aku. Senang citer, korang jangan jadi malas macam aku, ada faham?