Thursday, December 27, 2007

Takde tajuk~*

Dah layan tag hana tadi. Sebenarnya dah lama jawab tapi baru nak taruk. So jgn hanot byk bunyik lagi. Kang saya tag dia dgn soklan2 lebih membunuh, mati lah blog dia tak update2 sebab soalan2 tag saya dah membunuh dia. Harap dia dah bahagia dgn jawapan2 saya. ;p

Bosan hari nih walaupun banyak kerja tadi. Awal pagi pergi kedai bayar bil tenet. Hampeh bil naik setgh kali ganda dari harga sebenar. Aik? Biler kali terakhir bayar bil nih? Owh... 2 bulan lepas, patut lah bil naik mcm 2 bulan tak bayar. Rupanye mmg 2 bulan tak bayar~! Hampes... terpksa saya guna semua duit yg ada dlm dompet malah ada baki RM15 tak langsai jugak. Carry forward je lah ke bulan depan... malas nak dtg semula ke kajang ni walupun rumah tak sampai 15 minit je dari sini. Dah mula masuk tahap malas tahap cipan nih.

Pastu tadi Parkson cari pasal dgn saya. Ada ke pergi buat sale akhir2 tahun masa2 duit saya baru masuk nih ? Terpksa lah berbelanja. Beli beg idaman kerana digoda diskaun sebyk 50% tuh. Hampeh punyer Parkson… digodanye saya habis2. Lantas tergoda. Duit habis tergadai. Kejinye Parkson ! Eeeeee… geram sungguh tak dapat mengengkang nafsu hari nih. Demi nak seimbangkan balik perkara keji ini, maka terpksa suntik perasaan puas-hati-walupun-harta-tergadai. So, puas hati dgn beg nih~ ;)

Jadi, demi nak seimbang kan lagi kekejian ini jugak, saya amik keputusan makan roti harga RM3.70. 2 bijik roti buat makan tghari. Kenyang lah jugak. Kononnye nak jimat sebab selama ni keluar mesti habis lebih RM10 utk makan saje. [Selera besar konon] Tapi juga nak start praktis2 kan diri utk capai azam tahun depan iaitu nak mencapai azam tahun nih. Azam tahun ini adalah nak turunkan kg sebyk 5. Tak tercapai jugak. Terpksa masukkan azam ni dlm list azam tahun depan. Siot betol selera makan nih... tak kasi chance langsung~ Menci betol azam tiap2 tahun jadik mcm nih. *sigh*

Petang tadi baru nak jenguk2 lab. Hampeh takde orang. Khabar gumbira yg ada is professor saya takde sampai jumaat nih. Terasa macam melangkah dalam syurga je tadi. Hehehe~ seperti yg semua sedia maklum, saya cukup kecut perut dgn prof sendiri. Takut. Malas citer sebab apa tapi mmg cuak. Anak second dia satu kelas dgn saya dulu, pendiam giler. Lembut dan sopan. Tengok bapak garang mcm tuh, mmg anak dia dididik dgn baik betol lah. Agaknye saya pun boleh jadi mcm cencurut kalau dapat bapak mcm tuh. Garang!

Minggu ni mode saya tak berapa tenteram sangat. Hasilnye saya dah layan 2 movie dlm panggung mnggu nih. Saje cari ketenangan nak tenteramkan hati. [bukannye nak amik wuduk ke baca Quran ke buat penenang hati kan... ishk2...] kononnye terasa mcm lari dari masalah tapi sebenarnye, berjalan pun tidak. Masalah mmg asyik duduk depan mata, saya je yg buat tak tahu. Kononnye dah takde semangat lah... takut lah.. cuak lah... hmmm.. tapi mmg pun! Saya mesej org sana sini konon nak mengadu2 lah tapi semua akn bagi balik kata2 perangsang yang sama.... ”Awak/Ko/U bukan jenis mcm nih... Shifa yang saya/aku/i kenal dulu adalah seorang yang kuat dan tabah menghadapi/berdepan dgn cabaran/masalah hidup... Antara orang yg kuat pernah saya/aku/i kenal” [Ayat last saje kasi tambah buat perisa lebih sket kat ayat puitis tuh.. hehe] Cesss.. menyesal betol saya hipokrit berlakon depan mereka. Ingat senang ke nak buat2 kuat~? berlatih tu beb~ hahaha.. Tak tau ke saya anak sedara Pelakon Pembantu Drama Terbaik? Mampus berlagak... muahahaha~ Lantak lah.. masalah saya, pandai2 lah saya setel nanti.. *gulp*gulp*

Owh adik kesayangan saya tak balik mlm ni. Yesssss~~~ bahagianye~! Katil mlm ni saya yg punyer~! Tak perlu bersesak tido mcm dlm tin sardin dgn minah2 nih. Buat sompet ajo. Tapi kena masak lah pulak. Utk lauk mkn tghari esok. Cessss.. adik2 laki saya dah la pelahap lauk mcm piiiraaahhh-na. Apa lauk ada dlm peti sejuk tuh, saya bantai lah masak apa2. Ayam,ikan or daging. Maybe masak ikan lah kot sebab semalam dah masak ayam kari. Sedap adik saya masak [berani tulis sini sebab konfirm dia tak baca punyer~ muahaha~] Adik laki saya tak cerewet. Kalau cerewet, saya taram taruk cili byk2 dlm lauk tuh kasi pedas tak terkata supaya mereka tak perlu berkata2 mengomen masakan saya tak sedap. Giler saya kejam tapi demi nak mendidik adik, begini lah caranyeh...

Ish.. dari pagi tadi sakit bawah-dada-atas-sket-dari-perut-belah-kanan. Mcm ada sakitan tajam [sharp pain]. Boleh tak kalau nak buat tak tahu je sebab saya tak suka melihat doctor bersama jarum2 nyeh. Esok pagi saya akan bantai makan 10 biji epal demi nak mengusir doctor. Moga saya segera sembuh, amin....

Dah. Tak tahu nak tulis apa. Titik.