Wednesday, January 02, 2008

Cerita KakLong hari ni~*

Ok. Hari nih aku bosan seperti hari2 lain gak lah. Dah masuk 2 januari. Ingatkan ada miracle today tapi takde jugak. Miracle seperti datang nye semangat nak writing tesis atau buat kerja cabut rumput kat depan rumah. Tapi tukang mesin rumput tu dah datang, jadi aku tak perlu susah payah. Nasib baik.

Adik ku buat lawak pagi tadi. Adik yg second bongsu. Dia bangun kol 6.30pagi bersiap2 nak ke sekolah dan aku terpksa bgn awl gak siapkan breakfast utk diorg lambang kakak mithali. Kol 7.15 PAGI [ya.. ku ulang taip=7.15 PAGI] siap lah sarapan mee goreng bersama roti telur mayo dan extra nasi goreng. [byg kan lah pukul berapa aku bangun~?] Semangat budak sekolah meresap masuk jiwa aku gak. Tepat jam 7.20 PAGI adik aku turun bawah sambil buat muka kelat. Aku kasi jelingan tajam ala2 captain jack sparrow time niat jahat dia masuk otak tuh. Tapi jelingan aku lebih kepada this-better-be-good-or-else kind of glance. Dengan sengih kerang busuk, adik aku buat pengakuan, rupanye sekolah bukak esok! [sebab dia baru tepon kawan dia pagi tu plus kak ngah dah lalu sekolah tu tengok2 sekolah lengang] Terbeliak bijik mata aku! “sebab korang lah, terkorban masa tidur akak tau! Bangun awl2 nak siapkan sarapan sblm korg pergi sekolah then you came to me cakap hari ni tak sekolah~?? Kahkahkahkah~~ kesian bangun awal pagi kena mandi air sejuk sebab heater dah rosak kan! Padan muka! Kekekekeke~” [ya.. saya kakak mithali~] kesimpulannya, kalau korang ada adik yg masih bersekolah, jangan kasi dia ponteng sekolah minggu2 terkhir tu. Kalau tak, nanti adik korang akan buat lawak cenggini.

Tadi hantar adik laki aku balik sekolah kiblah. Dia amik SPM thn nih. Nak doakan dia semoga berjaya SPM, tak gagal. Aku tak harap dia dapat tinggi sebab dia mmg kategori malas. Asik tgk tv dan main bola. Tuh pun nasib baik takde game PS2 ke apa2 PS kat rumah nih. Astro pun takde. Rumah jenis kopak kan. Menda2 canggih ni takde. Internet rumah ni pun aku yg control. Bapak aku nak guna pun aku tak kasi sebab dia pembawa virus plg hebat di abad ini. Asal tangan dia pakai je komputer ni, jahanam! Kali terakhir dia guna, kopak duit aku tukar hardware semua2 pasal dia dajalkan komputer nih dulu.. Ntah hape dia buat pun aku tak tahu. Demi nak realisasi kan “no fathers allowed on this computer”, aku hadiahkan laptop je kat dia. Terus dia bahagia~ ;D Tapi aku warning jangan mintak hadiah besday for 10 years to come unless dia nak sponser hadiah dia sendiri.

Haha. Tipu je lah weh. Takde kerja nak hadiahkan laptop kat bapak sendiri. Dia dah beli sendiri. Tapi bab ”No fathers allowed on my computer” tu mmg betol. Kalau mak aku nak pakai internet,mmg aku kasi. Tapi sebab mak aku hidup zaman selepas jepun, jadi dia masih buta sket2 la bab computer ni. So, aku lah jadi robot dia utk search apa2 kat internet. Dan aku sanggup sampai mati buat mcm ni sebab dah mmg terjamin tak rosak punyer computer aku. Plus aku dapat peluang rebut pahala jadi anak mithali tolong mak kan.. Heheh~

Sambil surfing internet tuh, mmg wajib la mak aku bising pasal biler nak kawen. Aku malas betol nk layan. Tapi sebab aku mithali, aku sengih jawab, ”sampai jodoh nanti, kawen lah akak nnt mummy...” chewah manja lak aku dgn ummi biler dia sentuh bab kawen nih. Kasi dia sejuk hati sket. Bukan apa, aku malas nak tunjuk kat mak aku yg aku ni tak laku sangat. Nanti mak aku sibuk cari kan calon. Last time mak aku ada jmpa sorg calon. Dah masuk merisik dah pun. Kata mak aku nmpk mcm umur 35 thn. Aku tengok kerut kat mata dia dah mcm 40 thn. Last2 aku tanya sendiri, rupanye dah 43 thn! Hahaha~ Lawak giler mak aku tunjuk desperate nak menantu. Sorry no offense tapi nape tua sangat~~~??? Aku gelak sendiri je lah. Tak sanggup den! Bukannye takde org, tapi aku kena buat game ala2 ’mencari menantu’. Tak pun mcm game ’Love Perhaps’. Sape menang, dapat lah duduk atas pelamin sebelah aku. Haha~ Dah ramai isi borang. Sape nak, boleh dapatkan borang kat pejabat No. 27, Batu 2, Jln Tanah Merah, Kubor. Pejabat bukak dari pkul 12 tgh mlm sampai 6 pagi je. Ada berani~? Hehe~

Ok lah korg. Lawak je. Sebenarnye lapar. Nak makan tapi kurus pun nak jugak. Dilema nih. Last2 update blog. Ingtkan lapar can go away. Tapi tak go-go jugak. Terpksa lah layan perut gak akhirnye nih. Pastu nak kena layan adik aku yg lain,urut perut dia masuk angin sambil dengar cerita dia pergi interview kerja pagi tadi.

Ingat senang jadi Kak Long~? Leceh ler...