Friday, December 28, 2007

Angel kanan Setan kiri~*

Hari nih jalan2 lagi. Pagi tadi jumpa Dilla. Nama penuh dia Wan Mardillawati Wan Muhammad. [pergh.. ingat nama penuh dia tuh.. huhuhu~] saya cukup baik dgn dia zaman sekolah sebab kitorg suka pakai baju pesen yang sama. Fesyen baju kami plg feveret adalah baju biru dan seluar merah. So kami dgn rasmi menggelarkan diri kami ’Twin’. Jadi saya ada kembar. Ni lah kembar saya...

Photobucket
Dia tinggi sket sebab pakai high heel. [hahaha~ mati lah mamo ngaku pendek~]

Dia kerja kat UK. Minggu depan dia balik sana. Dah selamat mintak PR pun. Berhabuk cakap omputih. Nasib baik saya pun ada habuk sikit2. Janji saya paham cakap dia dan dia paham cakap saya. Dekat 10 tahun tak jumpa beb~ Nak melencong ke UK nanti, i know who to call~ weeeheee~~
Just nak cakap, saya seronok dapat jumpa dia. Sama gak mcm korg, dah hilang kawan pastu jumpa balik lepas 10 tahun, tak seronok?

Lepas Hantar Dilla back, saya melencong ke Mines. Mines nih mcm ada kuasa magnet je.
Biler jalan2 tuh, tak sengaja landing kat butik baju. Hampeh butik nih tak kasi signal dulu, kalau tak dah lama saya tak masuk. Tak pasal2 saya bertemu jodoh dgn sebuah dress. Cantik banget~ Tak byk pikir, terus amik try baju tuh. Tiba-tiba ada perang. Hell war. Berperang setan kiri dan angel kanan kat atas kepala saya. Sebijik dress yang sangat cantik dan sesuai utk pemakaian muslimah ala-ala sejati mcm saya. Tengok2 duit dlm dompet tak cukup, ada bank depan mata, cepat aje setan kiri nih mendorong saya ke arah menghanguskan duit. Nasib baik ada angel penyelamat cakap, akan selalu kah baju itu dipakai? Pentingkah dress tuh sampai boleh nak pakai ke mana2 saje? Pastu setan kiri cakap, duit labur hari tuh banyak lagi, biler2 masa je boleh kuarkan. Dah lah harga tgh diskaun tuh [diskaun adalah sebahgan dari subahat menghanguskan duit] Pastu angel kanan cakap, walupun harga tak mahal tapi boleh buat beli suplement Innershine Pati Prune utk bekalan sebulan. Pastu setan kiri cakap, dress tuh boleh nmpk kau langsing, tak demuk. Pastu angel kanan cakap, kan tak elok pakai shaping2 nih. Nmpk itu ini kang mendorong ke arah seksual tak bertempat. Setan kiri cakap, mane ade shaping, kan dia labuh lurus je ke bawah, buta ke angel kanan nih? Pastu angel kanan tak puas hati cakap, jangan beli! Duit tuh baik buat sedekah ke amal jariah. Biler kali terakhir buat sedekah? Minggu nih dah la terlepas nak isi tabung amal jariah kat surau An-Nur tu kan? Kan? Setan kiri cakap, Alaa... minggu depan kan ada lagi. Sedekah singgit je tak luak duit tu. Boleh lagi nak beli dress tuh… Dan perang itu berterusan sehingga akhirnyeee….

Merajuk~ !! Merajuk dgn setan dan angel nih dok pikir hal masing2 je, tak pikir ke yang jadi mangsanya saya~ ?! Aaahhh… ! Pedulik kan mereka! Harta termuntah keluar dari mesin ATM tu tapi dress tak beli pun. Mati lah org kat dalam butik tuh tertunggu2 saya masuk balik. Saya terus balik rumah. Majuk~ Tak pasal2 angel kanan jeling 'padan muka, aku menang’ kat setan kiri and setan kiri jeling balik 'tapi kau punyer pasal lah dia merajuk!'

Fuuhhh.. teruk betul perangnyehhh.... Tak nak lagi dah pergi butik tuh!