Friday, January 18, 2008

Twilight Zone~*

Hari ni aku berhalusinasi. Giler ah. Dua kali lak tuh. Gerun aku.
Ok lah. Aku mimpi je sebenar nye. Tapi mimpi aku mcm real weh. So aku consider as halucination gak boleh?

Asalnye pagi tadi lah. Lepas subuh aku tidur. Standard korang jugak lah kan. Pastu dlm kol 7.30pg aku bangun balik. Tapi tgk2 jam dah kol 7.45 pg. Awal lagi. Aku ngadap cermin. Tengok2 muka. Berangan2 jap kasi motivasi pagi kat diri sendiri. Pastu aku angkut tuala. Ready dah ni nak masuk mandi. Pastu tengok kain tak basuh lagi. Aku betol2 hangkut bekas kain kotor tuh dan bawak ke mesin basuh. Then aku betol2 bukak pintu balkoni sebab mesin basuh kat luar. Aku betol2 masukkan baju dan tuang sabun dalam mesin. Siap dengar bunyi ”teeeet” lambang mesin dah start basuh. Pastu aku masuk dalam siap nak masuk toilet. Tapi tangga tak bersapu lagi. So aku pun sapu lah tangga. Then sempat aku vakum bilik mak aku jap. Semuanye rasa real. Dah siap semua2, ready nak masuk toilet, teringat tertinggal baju yg nak basuh tangan. Pastu aku masuk bilik balik then tiba2 aku ternampak...

Aku masih tidur atas katil~!! Aku nampak diri aku tidur atas katil! Waaaaa... aku masih bermimpi ke nih? Last2 aku gerak2 kan badan aku sendiri kasi bangun. Siap jerit2 kat telinga diri sendiri lagi. Pastu aku pun terjaga lah.....

Astaga.. aku mengucap byk2 kali. Buat penat je aku pikir yg diri aku dah bangun. Rupanye belum bangun lagi. So aku pun bangun dari katil. Tengok2 jam kol 8.00 pg. Tak sempat dah! Tak tengok cermin tapi kain tetap kena pi basuh. Dah penuh. Aku pun pergi lah ke pintu dan ulang semula rutin yg ada dlm mimpi tadi. Bikin geram sajor. Ingatkan dah betol2 bangun tadi. Then aku sapu tangga and vakum bilik ummi kejap. Then aku ready nak bersiap2. Tapi sebelum masuk toilet, aku tetiba rasa tak sedap hati....

Sebelah katil aku ni ada ruang kecik yg muat2 je utk sorg baring. Kiranye mcm tempat hide and seek lah. Kalau baring takde sape nmpk. Then baru teringat nape aku kejutkan diri aku tadi atas katil? Biasanye aku akn baring kat tempat ruang kecik tu so that biler ummi masuk bilik, dia takkan nmpk yg aku tidur lepas subuh. Dia akn pikir aku dah turun bawah siapkan breakfast. Sebahagian dari tipu sunat. Harhar~ Aku pun intai2 lah ruang kecik tuh.

Astaghfirullahalazim~!!! Aku masih tidur lagi. Waaaaaaaaaaaa.... Aku geram so aku sepak diri aku. Aku sepak sungguh2. Tapi tak bangun2 gak. Aku dah syak ni mesti setan punyer kerja bertempek kat mata aku. Aku pun berzikir lah byk2. Bujet setan kat mata boleh lari la. Pastu alhamdulillah. Aku benar2 terjaga. Tersedar. Terbangun. Terus cubit pipi. Ouch sakit! Owh aku dah bangun rupanye! Tengok2 jam kol 8.45pagi. Tapi takde nye lah aku nak pergi basuh baju ke sapu tangga ke vakum bilik. Harhar~ Nasib baik semuanye dah jadi realiti belaka. Kalau tak, aku nak try terbang sebab org kata dlm mimpi kita boleh buat apa saje kan? Harharhar~

Then petang tadi pun jadi lagi menda yg sama tapi aku malas cerita sebab babaknye lagi ngeri dan panjang. Tapi ada berlaku keajaiban. Miracle bahawa aku study petang tadi. Ye. Buat julung2 kalinye aku study bukan kerana exam. Study sebab nak menulis thesis. Bersungguh2 aku nak paham. Depan komputer sampai aku tertidur. Pastu aku terjaga balik dan aku sambung baca. Ntah nape tgh2 baca tuh, aku rasa yg aku termasuk di alam mimpi sebab aku tak paham apa yg aku baca. Dan memang benar aku di alam mimpi tapi dalam keadaan aku study. What~? Tak tipu lah weh. Aku study dlm mimpi! Harhar~ Aku boleh baca sejibik2 apa yg ada dlm buku tuh dan aku tahu aku tgh tidur. Tak ngeri? Siap aku jerit2 kat labmate suruh kejutkan diri aku yg tgh tidur sebab aku tak paham apa yg aku baca dlm mimpi ni. Ajaib giler. Akhirnye dia kejutkan. Katanye aku menjerit2 dalam tidur. Lega aku sebab dah terjaga balik. Then tetiba labmate ni duduk depan aku. Aku tengok meja dia. Pelik. Pastu wallaweeyyhhh....! Sepatutnye depan meja ni hanya lah kayu besar dan takde kerusi atau ruang dia boleh menyelit nak duduk. Macam mana ni ada kerusi lak dia boleh duduk? Waaaaaaaaa aku masih di alam mimpi~!!!! Kesian labmate aku pujuk ckp yg aku dah bangun. Tapi aku tau dia tipu sebab dia tengah duduk atas kerusi yg tak wujud asalnye di situ. Mengong! Aku masih bermimpi. Ngeri lah pulak. Boleh masuk citer Twilight Zone mcm ni. Aku malas cakap byk. Nak main terbang2 pun takde mood so last2 aku study je dlm mimpi tu walupun aku tak paham hape kejadah aku baca. Aku terjaga biler Anem masuk lab sepuk lengan aku sebab air liur dah start meleleh atas buku. Huhuhu~

Owh akhirnye tercerita jugak walupn malas nak citer. Kesimpulannye sebelum tidur, basuh kaki dulu ok. Then baca pape yg patut. Kalau tak, korang akn jadi mengong berhalusinasi mcm aku hari nih and masuk Twilight Zone. Entah2 sekarang ni menda2 yg aku taip ni pun aku masih bermimpi gak kot? Atau pun petanda yg aku semakin tua? Huhuhu~~
Haa.. Tak paham? Tu petanda korang pulak kena masuk tidur bermimpi sebab bedtime story dah habis. Esok tak sekolah tapi tidur tetap kena awal. Dah2.
Goodnite~