Monday, February 04, 2008

Alfa Romeo Spider~*

Budak2 lab dah pergi makan. Aku tak boleh ikut sebab kena tunggu dak Yamman ni buat measurement. Hampeh they all tinggalkan aku dgn lagu2 rock kapak kat laptop diorg. Pastu saje kunci laptop tak nak kasi aku tutup lagu. Mengada-ngada taik kuda. Saje nak menyeksa batin telinga aku.

Pastu terpksa layan budak Naef nih ha. Foreigner student PhD from Yamman bawah my supervisor jugak. Dia nak buat measurement. Nasib baik hensem. Tapi tetap aku tak suka. Sebab kena jadi kuli. So aku main psiko. Mari buli dia balik.

Mula2 je dah buat aku naik hangen. Berani dia pi bukak drawer aku amik probe? That’s my territory! Tak pernah guna line Celcom kot dia nih. But again, nasib baik hensem. Tak jadi sey-park. Tapi aku warning dia dgn lembut lambang gadis sopan.

Mula2 aku suruh dia basuh probe. Biar dia buat sendiri. Orang tgh buat PhD, patut tahu lah nak buat macam mana. Mampus dia pi guna kain bughuk buat lap probe tuh. Ayooo… pakai tisu la dey~~ sket punyer besar roller tisu tu kat sebelah tu nak buat apa? Hiasan? Ke nak buat lap …… kau? Sini bukan tandas dey~~ Cheh~~

Pastu pi basuh probe dgn air pulak…. Yaaaa… Aseton sebotol aku dah taruk tepi tuh. Tapi biler kasi dia buat sendiri, habis dia pi bazirkan aseton tuh pulak. Weii… tu bukan susu murah kau boleh pergi beli kat Carrefour. Kena tunjuk jugak kat dia nih. Sebijik-bijik. Takpe, aku relakan diri jadi kuli utk kali pertama ni. But no-no second time. Buat sendiri nanti.

Pastu suruh dia pi grinding probe. Polishing. Aku penat lah cakap dgn org tak paham bahasa nih. Mmg tak paham pun. Aku dah guna English cakerawala tahap 7 pun tak paham2 jugak. So aku terpksa lah tunjukkan. Satu2~! Siap buatkan satu2. Sambil2 tu dia dok senyum2 cakap thank you 27 ratus kali. Aku hangguk je lah. Sengih2 kerang busuk lak dgn aku. Takpe2. Aku boleh sabau lagi.

Pastu tiba time measurement. Adus~! Malas dah nak citer. Sebab byk sgt songeh dia. Aku dah cakap biar aku buatkan, aku buatkan lah! Masa basuh2 polishing2 tadi dia tak sibuk nak buat. Puas aku meng-kulikan diri tadi. Tang komputer program ni mmg aku nak buat kan sebab aku tak percaya tangan org lain handle. Ada sekali tu gatal tangan dia nak tekan jugak, pastu stuck! Hangen aku. Termaki lak dalam bhs melayu. “Celaka!” Dia tnya apa maksud. Aku jawab, “it means flower”. Pastu dia kata “maybe I can get a bunch of celaka for you because you help me. Ok?” Bujet nak amik hati aku lah tu. Sorry, tak jalan. Aku jawab, “Kepala hotak kau, No need. Thank you” Dia tanya apa maksud tu, aku cakap “it means a very nice sporty car like an Alfa Romeo Spider”. Pastu dia pelik “why are you talking about car to me?” aku jawab, “I prefer you give me a kepala hotak kau rather than a celaka, ok?” Dia gelak2 je bujet aku buat lawak. Dasar tak paham bahasa.

Ni sambil menunggu measurement dia siap, dia dok senget kan diri ngendeng2 sibuk tanya hal aku. Degree kat mana dulu. Duduk dgn siapa. Siapa pakwe aku. Kenapa tak kawen lagi. Bla bla bla. Pastu ayat2 doa. Doa aku akan dapat laki yg baik. Doa aku akan dapat anak yg comel sebab aku comel. Doa aku boleh sampai ke Yamman dan jumpa dia di sana. Doa aku boleh jumpa mak ayah dia terus. Pastu bla bla bla… Uweekkk~ Geli aku! Aku menci nak layan menda2 ni semua lah. Ingat boleh buat baik dgn aku so that lain kali aku tolong lagi. Sorry. Taktik dah basi. Tu pasal last week dia cari aku menyorok bawah meja dalam makmal XRD kat bawah tu sambil taip
resepi roti telur mayo dlm blog. Ni dia bujet aku tgh taip tesis ni, so aku buat2 garang, “please stay there and wait for your measurement to finish. I am busy writing my thesis now.” Harhar~ Sibuk je kat sini. Pi la tgk sample tu. Takkan nak suruh aku temankan jugak?

Aah. Aku garang dgn foreigner student. Tak leh kasi muka kat diorg. They will take advantage on you. Lagi2 mamat Yamman ni ha. Dah tolong free of charge tu satu hal, ni dok main ngendeng2. Geli aku! Dah la tengah lapar tahap ikan paus nih. Makan kau kang tak siap lak PhD tu.

Haaa.. elok lah budak2 ni panjang umur. Bawakkan lunch aku. Tadi Mat Yamman ni nak belanja aku lunch. Kat restoran Iran belakang tu ha. Alfa Romeo Spider kau! Nak kasi tekak aku kembang lagi? Budak2 ni dah bawakkan nasi lauk ikan keli sambal belacan utk aku. Tak kuasa aku nak layan nasi lauk daging hitam daun inai kau tu.

Dah. Aku nak makan. Lapar. Korang dah makan? Jom makan sekali~

Happy lunch hour~