Tuesday, January 29, 2008

Roti telur mayo bawah meja~*

Hah~!

Teka saya tengah apa sekarang? Sape dapat teka, saya belanja Nando’s seminggu!

Tengah makan? Salah2! Harharhar~

Tak dapat teka? Selamat duit saya! Harhar~ sekarang ni saya tengah menyorok. Sshhhh.... Kat bawah meja ni. Dalam makmal XRD ni. Kat tingkat bawah. Saya tak duduk kat lab biasa biofizik atas tuh. Nanti kena layan pak arab. Malas! harhar~


Bukan apa.. diorg nak pakai apparatus makmal dalam tuh. Bukan saya kedekut tak nak kasi. Seriusly diorg ni pemakai alat makmal yang ganas. Bukan saya nak buat alat tu mcm bapak saya punyer. Tapi memang kawan bapak saya yg punyer. So kena jaga. Nanti tak dapat duit belanja. Last time saya kasi pak pakistan pakai, habis program! Pastu bermangkuk lah nak tunggu program komputer tu elok balik. Nak tolong run kan sampel diorg pun, saya tengah tak rajin. Busy nih busy. Harharhar~

Impedance analyzer ni mcm jantung dalam lab biofizik tuh. Kalau dah jantung berhenti berfungsi, mati lah lab. Pastu siapa yg kena? Saya jugak~
Sambil menaip nih saya tengah pikir apa alasan nak kasi Si Abdoo tuh..
1) Probe pergi carik sendiri.
2) Boleh buat measurement time saya ada je. So jangan nak menggatal buat measurement mlm2 sebab saya anak dara tak boleh keluar malam.
3) Ape lagi ek….? Apa lagi weh….?? Weei.. tolong2~~~
4) Haaa.... saya akan duduk kat lab XRD ni sampai petang! Hohoyeah~~

Tadi saya dah hantar skrip. Utk lakonan filem ’Bulat’. Kesinambungan dari filem Sepet. Harharhar~ takde lah. Tipu je. Saya hantar skrip untuk jadi MC lah. Saya dah malas buat dia punyer ayat2 bunga tu. Saya bukan minah bunga. Saya minah coklat. Hehehe~ Mintak tolong Ina & Kak Eyta buat skrip tu then saya translate je nnt. 10 muka pun 10 muka lah janji saya tak yah nak reka ayat bunga2 tuh. Malas~ Harharhar~ Siapa nak ganti saya jadi MC weh? Saya belanja lunch seminggu nak? ;p


Ish.. tak leh jadik ni. Ada orang taruk resepi kat blog dia. Terliur saya. Dah la tengah lapar ni. Nak keluar tak boleh. Nanti Pak Arab culik saya. Harhar~ Takpe2. Ni saya share my specialty pulak. Tapi takde gambar sebab saya tgh menyorok ni kan. Makmal XRD ni takde mayonis or telur. Zink sulfat dan aluminium tu ada lar. Boleh buat sandwich tapi korang mati nanti, saya tak nak tanggung lah. hehehe~ Lagipun ada orang pernah nak carik resepi dlm blog ni. So ni saya kasik, korang bayang2 kan je lah ek? Jom sama2 terliur dgn saya!

Mula2 panaskan marjerin [boleh pakai butter tapi kureng sedap] dgn api plg minimum atas non-sticking pan. Sticking pan pun boleh tapi jenuh lah korang nak kena kacau sentiasa tak nak kasi telur melekat. Lagi byk marjerin, lagi sedap. Ikut suka hati korang nak taruk byk mana. Selalunye marjerin saya letak sampai tenggelam berenang2 telur dlm marjerin tuh. So baik pakai marjerin murah je kalau tak nak mak korang jerit2 membazir margerin nnt.

Dalam 3 sudu besar marjerin equals to 4-5 bijik telur. Tunggu marjerin cair habis, baru lah korang pecahkan telur satu-satu masuk dlm pan tuh. Make sure api plg pelan. Then korang kacau2 lah telur tu. Gently. It may take some time. Nikmati lah kacauan anda sambil membaca buku. Masak sambil buat menda pekdah. Kalau tak sabar, kuatkan sket api tapi jangan berhenti kacau. Kacau sampai dia dah start nmpk mcm telur dadar hancur. Biasanye dia nmpk basah2 kering tu saya dah angkat. Nmpk style hotel sket. Tapi mak saya suka yg keras. Tak suka lembik2. Ikut selera si tukang masak la. So angkat lah masa dia lembik basah2 sket sebab itu selera saya~

Biler dah angkat tu, amik lah dalam satu sudu besar mayonis. Gaul sebati. Nak tambah mayonis lagi pun boleh. Ikut suka hati mulut mata hidung anda. Nak western taste sket, bubuh lah white pepper or black pepper, according to your taste. I lyk white pepper. So put the white pepper! Then to have it healthier, hiris lah tomato and timun. Amik roti. Spread the telur mayo on the bread and put those slices of tomatos and cucumbers. Sandwich it. Kalau nak lawa, hiris lah bhgn tepi roti tu kasi cantik. Then there you have it~ Roti telur mayo!

Basic? Memang ler. Tapi air tangan lain2. Plus ni resepi utk org malas tapi nak makan sedap dan healthy like me. Try lar~ Then saya boleh buat contest air tangan sape plg sedap. hehe~


(P/S:- Aku tau dah sape pemenang nyeh. Hanot @ Hana~!! KAHKAHKAHKAH~ )

Alamak... Elok je Anem jumpa saya bawah meja ni. Dan2 tu jugak tnya saya brp byk percent thesis saya dah siap. Saya jwb tak byk. Ciput je. Dia pun sama. Pastu ajak main judi dgn saya. Betting siapa yg lmbt submit thesis tu kena belanja habis-habisan org yg submit lebih awal. Plg2 belanja dinner kat Hotel Concorde/Hilton pastu berjoli sakan kat Sunway Pyramid. Berclubbing pastu belanja shopping! harharhar~ Ini tawaran judi sudah bagus!

So,terpksa lah saya sambung kerja. Nak selamatkan duit saya weh. Siapa2 dah siap buat roti mayo tuh, hulur2 lah ke sini sket ye. Lapar nih.

Adios!