Friday, January 25, 2008

Happiness is everywhere~*

I just realize my blog ni dibaca oleh remaja2 subuh dan remaja2 senja. So topik2 yg berkaitan remaja nih lah yg mendapat sambutan. Kalau aku ngarut ikut menda lain, haram kejadah takde komen kat bawah tu. Pastu habis lah aku feeling membebel ngarut sorg2 dlm nih. Pastu kalau aku posting topik2 hot, baru lah ada komen. Baru lah rasa, eh ada gak org nak baca? Pastu counterstat tunjuk sehari naik 100. Owh, lebih hangat dari biasa rupanye. Tapi ini bukan Hot.fm. harharhar~

Ok lah. Kalau gitu, aku membebel menda2 yg korang minat. Nak dengar?

Dulu ada masa tu aku suka cerita pasal cerita hantu. Cerita pasal hantu tuh, hantu nih, hantu tuh, hantu nih, hantu tuh dan hantu nih. Ada lagi ni tapi aku malas copy paste link dia. Ada kat archive bulan April 2007. Pergi serbu baca kat situ. Hahahar~ mati lah korang berpinar bijik mata nak baca. Aku nasihatkan korang baca malam2 lepas kol 12 eh? Lampu kasi tutup, tingkap bilik kasi bukak luas2. Harharhar~ Kesah benar. Takde putaq belit punyer. Korang percaya tak percaya, lantak. Masa tu berpeluh2 aku kena hapdate sebab permintaan tinggi dari readers sekalian. Hehehe. Buat aku rasa ’tanpa korang, siapalah aku di alam ini’. So aku kena feeling ala2 terima anugerah dan berterima kasih kepada pembaca2 sekalian kerana tanpa anda, tiada lah blog yg cikai ini. hehehe~

Pastu suatu masa dulu, aku tak reti tulis sempoi2 mcm ni. Aku dok baca blog orang baru lah aku dapat idea tulis style cenggini. Sempoi dan selesa. Tak yah susun ayat santek2 sgt. Tulis pun kejap je. Rupanye tulis mcm ni dah boleh buat korang masuk blog ni selalu? Kot. Ramai silent readers tu. Lepas ni aku kena tulis novel lah. Harharhar~ Korang semua wajib beli ok~? ;p

Then nih pulak nak dgr kesah2 cinta lah pulak. Ok. Aku boleh cerita. Lebih nak membantu sesapa yg rasa tips aku nih berguna. Tapi aku tak leh nak cerita sekaligus. Sebab bukan semua org suka baca. Ada je yg meluat muntah lepas baca entry pasal cinta ni kan. So aku citer sket2 je dulu eh?

So nih aku nak citer sket nih...

Aku nak jawab persoalan glamer org suka tanya aku. Aku nih dok nasihat org reti tapi nape aku sendiri tak kawen2 lagi. Let me give you one simple senario.

Korang pernah jumpa kaunselor tak? Kalau tak pernah, lepas ni pi serbu Dr. Fazilah Kamsah. Dia duduk belakang umah aku je. Umah dia open 24/7. Harharhar~ Tak tipu! Or serbu lah mana2 kaunselor sekolah atau hospital tuh. Kat Tanjung Rambutan pun ada. Kaunselor kat sana adalah kaunselor yg plg bahagia... hehehe~

Ok lah. Apa aku nak cakap is, kaunselor ni pandai nasihat org kan? Cakap bapak berapi berhabuk. Kita konfiden je dengar. Rasa naik semangat. Rasa nak terjah apa2 tang tu jugak. Kalau motivasi belajar, rasa nak pi bukak buku baca 24 jam tang tu jugak. Kalau ada family prob, rasa nak balik peluk bini tang tu jugak.

Tapi pernah tak korang pikir yg sebenarnye kaunselor2 and motivator2 ni had their own kind of prob? Maybe bigger than yours. Takde2. Aku tak nak citer apa masalah Dr. Fazilah Kamsah walaupun aku tau dari A sampai Z. Tak baik ngumpat manusia yg baik.

My point here is, nobody is perfect! And perlu ke kita menunggu manusia yg perfect utk memberi nasihat pada kita? Aku plg menci dgn org maki “alaa… dia tu ckp je lebih walhal diri sendiri pun tunggang langgang” Weh.. at least org tunggang langgang tu ada kesedaran. Kau? Orang2 yg maki mcm ni mmg dah tak guna nak kasi nasihat. Lantak pi lah dia.

Mmg lah kata org, aku pandai cakap. Pandai nasihat and console org but when it comes to myself, I’m just not perfect. Kata orang, cakap senang lah. [Sebab senang lah aku cakap kan! Harharhar~] Aku tahu pada umur mcm ni, memang sepatutnye aku bersama org yg boleh dipanggil sayang, hubby, darling, dear etc [eeeeyyuukksss.. aku geli sebenarnye dgn panggilan2 nih. Sorry no offense~] Tapi memang takde. Seriusly weh, jangan lah tuduh aku menipu. Dan jangan lah tanya lebih2 and byk2 kali. Letih nak menjawab. Kalau nak approval, korang boleh kontek my best friend. Dan kenapa aku takde pakwe lagi? Haa ni aku tgh nak jawab lah ni. Baca je lah ok. Sape2 tanya lagi, aku pastekan terus entry ni utk diorg baca. harharhar~

Memang aku berkawan. Memang aku bukak ruang. Tak sekat pape pun. Tapi mesti lah kena caranye. Kalau nak bergeli-geli ayat2 manis dgn aku nih, mmg tak berapa jalan lah. Dan aku rasa, most girls mcm tuh kan? [back me up girls! Hahaha] dan kdg2 aku plg malas kalau aku tak terlayan tuh, dah buat2 majuk tak sudi kawan lah hape. Tolong la… aku geli boleh? Frankly, boleh blah ok~?

Tipu lah kalau kata aku tak pernah bercinta. Pernah je. Best kan? Tapi zaman2 semacam tuh dah berlalu. Aku tadak hati nak lalu lagi dah. Bukan sebab serik ke hape tapi dlm umur mcm aku ni, aku lebih kepada nak jaminan masa depan. Korang dah remaja senja mcm aku ni korang paham lah macam mana. So demi masa depan, aku prefer laki yg bertanggungjawab. Yang boleh kasi sense of secure. Stabil. Tak nak main2 dah. Pastu jangan lah nak berkasih sayang dgn aku selagi belum kawen. Aku malas dah nak berboipren2 nih. Aku bercinta lepas kawen je lah. So kdg2 tu sape2 yg ada niat nak lebih2 dgn aku tu, ni lah sebabnye yg buat aku angkat kaki. Aku malas boifren lagi dah ok? Suami terus. Cinta aku hanya untuk suami. Bukan boifren. Titik.

Aku ada Tuhan dan Dia dah tetapkan jodoh aku. Dengan siapa dan bila. So kalau aku ada jodoh dgn sape2 tu, aku naik je meja makan pengantin nanti ok. Sebab tak nak pelamin. Harharhar~ Dan korang semua2 ni wajib datang wokeh? Dan tak kira lah aku dah kawen ke belum, i’m wide open for you guys yg nak mintak tolong apa2. Sebab aku dah letak syarat suami aku tak leh ganggu dunia blogging aku ni boleh? Harharhar~

So sementara nak tunggu my so-called hubby tu, I’m so much enjoying my single life! Yeeehaaaa~~ :D

Lepas nih tak yah tanya2 lagi dah ok. Titik.

And to all those singles out there, enjoy life while you can~ ;) Kebahagiaan bukan terletak pada perkahwinan je. Happiness is just everywhere. Let’s go grab one! Ngeeeee~~~ ;D