Monday, January 21, 2008

PC Fair & Netball~*


Hari ni aku jalan2. [pada masa ini ditulis] kat PC fair. Ok lah. Aku paham lah namanye PC Fair, so aku expect lah ada byk computer, accessories computer, pendrive etc.
Tapi aku masuk dewan tadi, aku terbau asam. Bau asam jeruk. Asam jawa. Dalam dewan? Aku dah mula saspesyes. Apa kejadah bau asam jeruk kat PC Fair lak nih?

Aku jalan2 kat depan. Sempat lagi sambar pendrive sebijik. Tapi bau asam lagi kuat. Aku jalan lah belakang2 sket. Ceh~ memang ada orang jual jeruk pun. Sebelah tu ada jual kain2 and baju2 siap pakai. Ni PC Fair ke Jeruk Baju Fair? Tak kena betol lar. Nak tergelak aku. Korang2 nanti dah jadi NC universiti ke kolej kang, jgn lah dok campur2 kan pesta asam jeruk dgn computer ye. Habis komputer2 tuh bau hasam~ Tak kono! Harhar~

Pastu tadi aku ada lalu kat padang orang main netball. Terkenang masa silam. Pastu aku gelak sensorang. Harharhar~

Masa tu ada game lawan antara daerah. Masa ni aku under-15 la. Dok lawan lah dgn team dari Felda ni. Team ni semua bangsa tamil. Bukan nak kata apa tapi kalau team2 dari pendalaman ni mmg fesyen depa main bising. Kami tak kesah. Sebab kami gak yg akan menang akhirnye. 5 minit pertama dah sumbat dekat 15 gol. Depa ni geram agaknye, so depa dah start main kelam kabut. Start dah bising2. Tapi ada satu part yg aku tak tahan…

Tengah2 dok passing bola tu, aku berjaya rampas bola tuh. Tetiba, masa bola betol2 kat tangan aku nih, ada orang jerit, “Najis.. Najis…!” Tak pasal2 aku melompat2 lah sebab ingatkan dah terpijak taik. Pastu preeeeeeeettt wisel bunyik sebab aku gerak kaki. Bukan apa, mmg aku lompat2 sebab ingatkan dah terpijak taik. Aku tak puas hati,diorg ni dah main taktik kotor... sabau je lah.

Pastu dapat bola kat tangan depa, tetiba diorg jerit2 lagi, “Najis.. Najis...” aku terbeliak tgk Mas, Mas tergelak2 tgk aku. Laaaaa.. Najis tu nama diorg ke.... aku angkat tangan tanda sorry kat team sendiri sebab lepaskan bola begitu saje tadi. Aku dah start nak tergelak dah. Pastu tak pasal2, diorg jerit2 lagi.... “Hancing.. hancing…” kahkahkahkah~ kali ni aku tak tahan… Hancing tu pun nama budak dlm team diorg gak. Aku gelak tak hengat punyer. Team aku pun dah gelak terduduk2 sebab dok main dgn Najis & Hancing….. hahahahahaha~

Ok lah.. aku tau tak baik. Dah memang nama diorg mcm tu kan. Tapi masa tu aku kecik lagi. Menda klaka aku gelak tak pikir pnjg punyer. Cuba bayangkan sepanjang game tu, depa jerit “Hancing & Najis”. Penat ketawa. Mujur diorg tak paham kenapa kami main tergelak2. Hehehe~
What a sweet memory~ ;D