Tuesday, January 22, 2008

Si Tenit~*

Hari nih Thaipusam. Dengan gumbira aku dapat bangun lambat hari nih. Pastu sampai sekarang tak mandi2 lagi. Harhar~ tapi dah buat kerja2 umah ok. Basuh baju, sapu laman. Gantung langsir baru beli and jemur kain. [ok2.. semua2 ni adik aku yg buat, aku RAJIN mengarah sajor~] hehehe.

Ada orang tu kan, pandai2 je nak buat SALE dlm blog dia. Nak tggu and lihat sama ada berani dia nak buat SALE tu. Kalau buat jugak, kita lontarkan bom dari sini ke sana okeh? ;p

Aduuuuuhhhh bosan! Tadi tgh2 susun bunga dlm pasu, Si Tenit tu pesan, kena tukar air semnggu sekali. Kalau tak, nnt Aedes membiak. Kalau Aedes gigit nnt akan dapat sakit AIDS. So terpksa lah aku ganti air tu, takut kena AIDS. Harharhar~ Nanti aku appoint dia kerja doctor kat klinik blkg rumah ni. Dah pandai sangat~ ;p


izzah senget

Si Tenit takde gigi~ Dia ni lah yg tolong doctor masa aku lahir dulu...


So before she gets furoius aku taruk gmbr ni, meh aku letak gmbr elok sket.


Photobucket

Dr. S.Nur Izzah.


Dia nak jadik doctor. Katanye dulu masa kak long and kak ngah lahir, dia lah yg tolong doctor bedahkan ummi. Kata nye, tanpa diri dia, tak mungkin kami dapat lahir dan melihat dunia ni tau. Jadi kami pun terpksa berterima kasih dgn dia.

Ada satu menda aku suka dgn Si Tenit ni. Aku suka suruh dia bacakan buku sebelum tidur. Sebab suara kartun dia sangat syiok membuai2 aku tidur. Selalunye dia baca 5 minit je, aku dah boleh terlelap. Magik lah! Orang lain baca aku halau. Si tenit tak nak baca, aku paksa2. Harhar~ dia cukup tak suka tapi aku pedulik hape. Tiap2 pagi dia paksa aku bangun hantar dia pergi sekolah. Malam ni dia hutang aku baca buku sebab semalam aku dah lukiskan dia grasshopper, dragonfly, nyamuk & butterfly. 4 ekor means 4 malam dia hutang bacakan buku utk aku. Sampai tertidur! Harharhar~

Dia selalu doa diri dia cepat membesar. Tapi aku doakan dia sentiasa jadik Si Tenit aku. Pastu mak aku bising, mentang2 lah dia budak plg kecik dalam rumah, semua org nak buat dia macam anak patung. Katanye adik dah besar, tak sedap peluk sebab dah bau budak sekolah. Katanye lagi ummi dah kempunan nak pegang baby. Pastu sengih2 jeling2 pandang aku...

Ape ke hal mak aku ni? Tak paham aku....