Friday, March 21, 2008

Salam ceria~*

Adeh deh.. terpanah jantung aku kejap. Terpanah dgn politik2 ni. Aku ingat nak senyap je lepas BA menang nih. Sebelum2 ni aku bising sebab geram dgn BN je. Dah BA byk menang, lega lah. Takde apa aku nak cakap sgt. Korang pandai2 nak suruh aku jadik calon wakil rakyat lak. Nak buang tabiat? Maaf zahir batin. Ketokohan aku tak sampai ke tahap tu. Aku cuma blogger sempoi je. Blogger jadi wakil rakyat? Aku cadangkan Zaki je lah. Sebab dia lebih tinggi dan hensem. Harhar~

Aku geram dgn penyakit2 tibi… eh eh.. stesen2 tv ni yang tak abis main godek2 bodek2 kerajaan lagi. Menci aku. Ternanti2 lah jugak muka Anwar masuk tv nih. Sure hawt punyer. Tapi tak masuk gak. Harap muka Dato’ Dr. Mashitah yg dah cukur kening tu pulak yg masuk. Oppss.. oppss.. tak baik ngumpat. Ampun2 doctor~ heh~

Adoi.. biler nya aku nak berenti ckp pasal politik nih? Asal usulnye aku bukan lah sang panglipur lara politik. Aku buta politik. Suruh tanya menteri pelajaran pun aku tak kenal sebelum nih. Eh jap… sekarang ni pun sape menteri pelajaran eh? Dah lantik kan? Owh patut lah aku tak tahu… sebab menteri pelajaran tu org BN. Heh~

Aku tak tahu apa jadi sekarang. Yang aku dengar cerita, tol nak diturunkan kat 5 state ni nanti. Then aku dengar Anwar nak bertanding 15 April ni nanti. Then aku dgr Kak Pidah mengamuk kat kak Azlina. Pastu apa lagi eh? Alahai.. korang bukak je lah harakah daily or malaysiakini. Lengkap berpuluh artikel korang boleh baca. Aku ni dok merapu kiri kanan pun, dari situ gak aku amik tahu. Info dari TV? Lagi sekali tv-tv ni siarkan lagi iklan pasal BN ke hape, siap aku campak TV bughuk ni kat parit belakang rumah ni ha. Pastu esok siap aku beli TV plasma baru! heh~

Heheh~ tersuka pulak. Aku baru terbaca tulisan si songkokputih. Artikel dia ckp yg penulis blog ni akhirnye diiktiraf kerajaan. Si songkokputih ni penulis artikel utk laman web tranungkite. Dia tulis panjang aku pendekkan jadik :

1. Baru kerajaan tahu betapa penulis blog kini ada peranan

2. Kita bukan cakap kosong
3. Kita bukan syok sendiri
4. Kita mampu mengubah sebuah kerajaan kepada sebuah kerajaan lain jika keadaan memerlukan
5. Kita sokong siapa benar. Kita tegur dan bantah siapa salah

Betol. Kepada bloggers2 semalaysia, Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek nak jumpa korang semua. Sape rajin, boleh tunggu pengumuman beliau. Kalu aku teringat, aku umumkan lah kat sini nnt. Heh~

Esok nak gi JB. Tengok baby. Jenguk dia tido dlm harmoni. Ish takde kerja lak aku nak buat pantun ni.

Ok lah. Terima kasih kepada pembaca2 setia blog nih. Harap anda semua berada dalam keadaan hebat dan luar biasa sekali bagusnye. Semoga hidup anda esok akan lebih ceria dari hari ini dan semalam *penangan baru baca buku motivasi Dr. HM Tuah Iskandar Al-Haj*

Selamat malam!