Sunday, June 22, 2008

Biler mamai~*

Aku nak menulis jugak walaupun dah start mengantuk.

Aku benci tol. Korang suka tol? Aku tak suka. Membazir duit aku bayar untuk ape ntah menda aku pun tak tahu. Pastu cukai jalan tuh untuk bayar apa pulak? Ahh lantak lah. Sebab aku pergi kerja tak yah bayar tol pun. Harhar~

Aku menyampah minyak naik. Sebab itu ini semua naik. Menyampah dengan kejahilan pemimpin kita. Tolong lah. Biler nak naik PM baru ni? Pastu kat sempadan beradius 50km nak buat pam 2 jenis. Satu pam harga subsidi satu lagi pam harga non-subsidi. Ayooo.. sangat tidak pandai boleh? Kalau aku jadik orang Thailand, konfirm aku datang Malaysia bawak 2 plat number. Satu plat number Thai, lagi satu plat number Malaysia. Agak2 nak pi isi minyak tu, aku gam kan lah plat number keta malaysia. Sah2 sebab kerajaan dah umumkan kereta luar boleh dikenalpasti melalui plat number kereta tu. Tak yah nak check IC ke grant kereta ke hape. [bygkan lah kena lalui proses ala2 kastam sebelum nak isi minyak kereta! Ok gak tuh.. kasi diorg rasa susah sket nak isi]

Pertama sekali, aku dok terpikir, kenapa mesti pengusaha minyak dari kawasan 50km dari sempadan je yang kena? Adik aku darjah 5 pun tertanya, kenapa tak apply untuk seluruh negara? Dia besar esok aku calonkan dia jadi ahli parlimen. harhar~ Dah la.. aku malas lah nak citer pasal minyak ni. Banyak sangat. Mahal lak tu. Tak mampu aku nak citer lebih2.


Pastu aku baru nak berkenalan dgn Abang Khairy. Pangilan manja-Abg KJ. Kenapa lah orang benci sangat dia nih. Yang aku tahu, dia ni wakil Rembau, menantu Pak Lah, suka main cabar2 orang dan pembuat kecoh kat sidang Parlimen. Hmmm.. tak baik pulak mengumpat tapi nak buat mcm mana, dah kemeluatan orang dan kebencian rakyat kat dia sangat ketara. Dari aku yg tak reti benci orang ni pun turut terasa meyampah [cheh` harhar~]. KJ cabar DSAI letak jawatan dlm PKR kalau apa yang dicitakan beliau tidak tercapai. Hah~ aku harap DSAI tak yah layan lah budak tak matang nih. Mari kita duduk diam2 dan buat kerja tak kacau orang. Dengar cerita ada orang nak cabar kepimpinan Abg KJ kat Rembau? Tu la.. wat you give you get back, tak pernah dengar? Alaa.. Uncle Anwar, biar lah diorg main cabar mencabar. Best kot game tuh. Game budak2 kita tak yah layan. Buang masa.

Ha.. ni ada menda best nak citer. Pasal undi tak percaya SAPP. Tak yah intro lah. Korang semua dah tahu. “Parti Maju Sabah (SAPP) bersedia menghadapi apa juga tindakan berikutan keputusan dewan tertinggi parti itu menyokong cadangan untuk mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.” Apesal buat undi2 tak percaya nih? Hahaha.. lagi mau tanya? Sebab orang dah tak percaya lah! [teringat Pak Lah cuba terangkan apa maksud 4 x 4- katanya itu kereta yang pakai 4 tayar lah~ kekeke..] Our politic environment is getting too comedy~

Ermmm.. aku rasa aku dah start ngarut lah. Cakap takde isi. Feeling mcm YB Dato’ Aziz yang sedang berdebat dgn YB Mahfuz Omar kat Hujah TV9 lak. Main cakap je tadak isi. Harhar~ Korang tengok tak? Seriously aku salute YB Mahfuz Omar berdebat dgn mantap lengkap dgn isi2 yang relevan. Mari tabik spring sama Uncle Mahfuz. Tabik~~~~ *spring*spring*spring*spring*

Ok lah. Aku dah mamai. Nak amik pahala sunat tido tenghari. [alasan aku nak tgk bola pagi2 buta nanti] hehehe~


Lain kali aku karut lagi. Bye~