Monday, June 30, 2008

Makan MI dgn SODO~*

Apa masalah si sepul nih?

Pagi2 lagi aku dah hawt dgn berita sensasi nih. Aku bukan nak masuk campur sangat tapi pisang dah berbuah dua kali, aku rasa ada menda tak kena kat pokok pisang tuh. Ajaib bukan? Pakai baja apa lah tu.. heh~

Ok. Stret to da point. Cuba bagitahu aku, saat2 DSAI nak umumkan dia bertanding kerusi parlimen kat BTR, minggu ni jugak lah dia nak umumkan 4 ahli parlimen BN nak keluar dari BN dan join PR dan minggu ni jugak lah dia nak cetuskan apa2 dia nak cetuskan, tup2 ada budak hingusan buat laporan DSAI sodomy dia [aku rasa sodomy lebih sedap bunyik dari liwat. Liwat bunyik mcm kekwat tapi lain maksud. Geli aku~ plus aku teringat biler aku tanya bapak aku apa maksud sodomy , dia kata itu org makan mee dgn sudu. *Baik punyer bapak~*]

Dah. Aku bukan lah peminat fanatic Anwar tapi aku nampak org asyik je nak attack Anwar nih. BN kata depa takde kena mengena dgn kes tuh. *kepala hotak kau berjambul macho Rambo* Cuba bagitahu aku kenapa ada budak hungisan 23 tahun TIBA2 [saya ulangi.. TIBA-TIBA] buat laporan polis pasal DSAI? Kes sodomy lak tuh! Keberanian satria mana yg meresap masuk jiwa budak hingusan tuh nak buat laporan pasal DSAI? Owh… dari semangat keris melayu yg terhunus?

Semalam aku tgk berita muka Anwar masuk berita perdana. Uish bukan senang nak bertempek muka DSAI kat skrin tivi aku nih. Semangat dia tak luntur walau dianiaya mcm tuh sekali. Pastu keluar berita Najib buat pengakuan yg gambar si sepul ni tangkap gmbr dgn pegawai kanan dia sebab sepul ni nak mintak biasiswa. [kepala hotak kau berjambul macho Rambo versi 2] wahai budak2 Uniten, no offense but how do you guys produce people like this? [Good thing you guys also produce good people like Nurul Izzah~] apa si Sepul ni ingt org tak amik tahu pasal dia? How come org dgn CGPA 1.69 dtg terhegeh nak mintak biasiswa? Walaupun kau badan pelajar yg aktif, kalau CGPA kau buat makan pun tak cukup, mcm mana org nak bagi? Kau ni buat malu kaum2 yg ada degree lah. Aku belajar penat2, kau senang2 je buat mcm degree tu kertas boleh beli. Ok set. Lepas ni aku nak pergi beli kertas PhD. Aku kena jumpa org kanan sape pulak? Tapi jangan suruh aku makan sudu dgn mi ye. Aku suci.

Hah~ aku dah start merepek. Nak buat mcm mana. Kes2 yg timbul sejak akhir2 ni dah byk sangat yg merepek. Paper hari semalam penuh citer pasal DSAI dok makan mee dgn sudu. Meluat aku. So apa jadi dgn isu2 yg lebih besar? Seperti kes harga barangan naik. Kes minyak naik. Taraf hidup social rakyat yg semakin teraniaya. Come on lah… aku dah penat lah nak ckp come on byk2 kali ni. Tak rasa ke yg kes DSAI makan mee dgn sudu ni sekadar nak tutup kes lain yg lebih besar? Kes Datin Rosmah yg terlibat dgn awek Mongolia tuh? Then konon nya nak kasi rakyat lupa kejap masalah minyak naik ni. So baik depa per’bodoh’kan rakyat dgn merekacipta kes Anwar makan mee dgn sudu. Aiyoo… Kes 1998 masih segar dlm ingatan and how come people like si sepul ni boleh terpikir nak reka2 lagi kes yg sama? Come on lah…

Dah la.. cepat2 lah naik PR oi. Makin hari makin jelek lah. Media massa dok main sensasi dgn isu2 tak masuk akal nih. Rakyat yg masih termakan dgn berita2 palsu ni dok jadi buta tuli. Aku kesian kat org2 yg tak dapat info penuh nih. Dalam kes ni, takde neutral2 dah. Aku malas dah nak amik tahu part baik buruk kes DSAI ni. Bukan maksud aku tak pedulik tapi aku dah jelak. Mual. Muak nak buat analisa sendiri. Video Tun Mahathir ngaku aniaya Anwar dah tersebar luas, mmg mengong lah kalau aku nak ulas2 lagi kes DSAI kali ni dgn terperinci.

Apa masalah si sepul nih?

Dah la.. aku ngantuk nak tido.
Gudnite~