Thursday, March 25, 2010

Stand up for yourself~*

Pagi2 datang office bukak email. Then, terdapat menda nih. Then teringat pernah terbaca that CIMB clicks will never ask you to open a link via email. Then terpikir kenapa lah orang2 mcm ni hidup lagi. Sah2 lah CIMB clicks dah terbagi warning. Unless kalau ada jugak orang terclick jugak tuh, may i say that they are stpid?means mereka adalah orang2 yang tak terjaga akaun via online. Cheh.. berapa banyak terrrrr daa.

Email like this really not make my day. I replied. Ask them to repent and stop making fool out of people. Cheh. Siapa percaya i wrote that memang tak kenal aku. Sah2 lah aku reply memberi makian yang membina. haha. Tho maybe takde effect pun kat diorg, at least i did something lar to the world. (Cheh.. world lah sangat. Walhal dalam Malaysia je lah kot.) Cause for me, menda2 kecik macam ni, memang tak buat aku diam. Kena tegur. At least buat something. No need to show to people you care but you do it for the cause of responsible. Eventho if orang tak nampak. (ye lah.. siapa nak baca email aku kan? My email is not a wall or profile of facebook)

OK, boss pergi breakfast. Tak masuk lagi. Boleh bebel panjang lagi. Nak dengar satu cerita?

Avenue K is one of the lunch place aku suka pergi. Agak murah compare to other place area KLCC yg cekik darah ni. So kadang2 aku takde mood nak makan nasi (diet for healthy, bukan lah nak kurus sangat punnnn) So kadang aku ratah lauk je. Daging & sayur. Cukup nutrien. Cuma takde karbohidrat je. Kenyang jugak. Perut perempuan, banyak mana sangat lah boleh sumbat kan. First time aku buat mcm tu, kena RM4.50. Ok, takde hal. Aku bayar.

2nd time aku buat menda yang sama. Cuma kali ni aku tukar lauk ikan. Ikan & sayur. Sampai kaunter, orang lain yang kira. Sekali kena Rm5.50! Hambik! Aku buat muka 'huh???' then kakak tu cakap 'sorry2 salah kira. Saya tekan sekali lagi' Muka lega aku bertahan tak lebih dari 20 saat pun bila kakak kaunter tu cakap lauk aku harga RM6.00! Otomatik (otomatik ye.. means bukan sengaja) dengan tindakan refleksnya aku cakap 'Mahalnya kak.. last week saya amik lauk lebih kurang sama, harga baru RM4.50 je!' Sambil pusing belakang tunjuk lauk yg aku amik kat kakak mana ntah beratur sama kat belakang. Kakak belakang aku pun terkejut. Then kakak kaunter tuh cakap, 'Dah memang harga ni macam ni dik. Tomato adik seketul tu pun dah harga 50 sen.' Aku otomatik lagi cakap 'Gila apa. Ni ikan keli je kak. Tomato pun ketul kecik bahagi empat je ni. Last week tuh saya amik daging dan sayur dua jenis lagi. Ni sayur lagi sikit dari last week saya amik. Nak mencekik pun agak2 lar..' Muka aku dah mencuka. Aku keluarkan jugak duit note besar, malas dah nak telagah. Tapi suara aku cukup kuat lah untuk customer belakang dengar.

Alamak. Boss dah masuk. Nanti sambung ye.