Monday, August 17, 2009

Treat yourself good~*

It’s lunch hour yet I’m still in the office ngadap computer waiting for my job to finish running. Bunyi macam pathetic but guess what? I dah selamat makan kat pantry tadi. Nasi lemak sebungkus bersama roti sambal daging that I bawak dari rumah. Sedap! Petang karang boleh pergi gym.
Biasa nye at this hour, I dah selamat tidur kat surau tapi tak baik tidur lepas makan kan. So lepak depan computer sambil menikmati Milo Mocha that I bancuh dari mesin buat kopi kat pantry tadi. Since my office is on the 56th floor, if makan situ akan feeling macam makan kat Menara KL sebab boleh nampak the whole view of KL. Maybe higher sebab dari my office nih, Menara KL tuh nampak kontot jek. Heh~
Bermukadimah diary harian dulu. Hehe. Well, here’s the story i like to share....
I came to realize that I like to travel with LRT. Banyak jenis orang boleh jumpa. Bermacam ragam. Semalam I balik pukul 6.30 ptg,which is the peak to the peak hours sebab peak hour is 6.00ptg-7.00ptg. So kalau dah balik 6.30 ptg tu, tak ke peak hour bertindih atas peak hour? Haha.So macam biasa I sumbat MP3 baru beli sambil beratur belakang orang ramai. Orang lalu lalang sambil terpijak kaki I, dah biasa. Siap ada minah cina potong my line, kuat aje tekak aku berdehem kasi signal. Nasib baik minah tu paham so dia kata sorry and ke belakang. Good tipikal Malaysian. I beratur tunggu tren datang sambil telinga bingit layan lagu. Then the train came in.
Terbukak je pintu LRT, orang berpusu keluar. And typically, kasi lah orang keluar dulu baru masuk. Tapi confirm lah ada orang tak sabar and potong line lalu terjah masuk bersama orang yang berpusu keluar. Muka selamba berdiri depan pintu. People that are lining behind me AND ME dah tak ada ruang nak celah masuk. And being the laser me, aku tenung muka orang bersalah depan pintu tu sambil geleng kepala and mengecikkan mata. Plus ada senyum sinis. Diakhiri dengan jelingan tajam dengan gelengan kepala di penghujung. Seriously, memang tak paham orang2 macam ni. Last2 terpaksa fikir baik by assuming makcik tu nak kejar jemput anak dia balik dari sekolah. Pakcik tu lupa bagi makan kucing dia yang tengah mengamuk koyakkan sofa rumah dia. Kakak tu dah terlambat nak pergi dating and brader tu gelabah nak kejar bini yang dah nak beranak kat rumah. Hah.. lantak korang lah.
The next train came in. Masuk je tren, I manage to squeeze myself through. Giler nak balik ni pun berhimpit macam pagi2 nak pergi kerja. But it was totally my fault for choosing the ‘right’ time to return home. Biasanya I balik after 7.00pm or before 5.50pm. So when I got into the train, I dihimpit oleh kakak2 dan makcik2 yang berbeg besar. Well, I’m happy to be surrounded by them cause I don’t have to reach for any pole or hold on to anything because I was fully cushioned by their bags. Terlupa pulak nak cakap terima kasih kat diorg semalam. Sampai station Ampang Park, few of them turun and masuk lah beberapa jejaka tak berapa hensem plus one fine young sexy lady. A Chinese girl.
After that station, I got some space for myself to breath. Whheeww~ What a relief! Ada beg keliling I tadi, tak bernafas je rasa. After some movement to adjust myself with the new space, I noticed those guys that just hop in was staring at me. Up & down. But I can tell, it’s just a look. Nothing flirty or anything, it’s just a plain look. Then his eyes went to look beside me. Oh! That sexy Chinese girl was beside me. Then I rasa tak selesa sebab another 2-3 orang guys was staring directly to our way too. I mean, of course the attention was on her. I jeling dia and notice how short her skirt was with a sleeveless top. Nipis je kain dia. Gamaknye dia perasan all those eyes was onto her, dia pusing badan pandang tempat lain. I was like, aik? Tak suka ke? I pusing balik and saw her unpleasant expression on her face and yup, dia tak suka. Her eyes was popping out and yelling at me as if they are trying to say “apekehal jantan2 tu pandang2 aku? Geli ok? Back off!” I tak mampu nak buat apa and just angkat kening as if my kening was trying to say “Not my problem”
As the next station approached, I saw the Chinese girl turun. Ingatkan dia nak bagi ruang orang belakang keluar but obviously, dia tak masuk balik. Dia berdiri je depan pintu tu as if she was waiting for a train to come. When the door close, she remained there. Ok. I got that. Obviously, dia tak suka dengan jelingan2 syaitan tu. Gila. Kalau kau dah tak suka orang stare kau macam tu, why the heck are you wearing like that? Nak je I hulurkan my tudung tadi tolong tutupkan bahagian tubuh dia yang tak cukup kain tu. Tapi nanti kang, tak pasal2 pulak ada agency datang offer me to join iklan shampoo pulak kan. Harhar. Ngarut!
Well, my point is, if you don’t like people treating you the way you don’t like, then why give them space to do so? Tak suka jantan pandang kau macam nak makan, nape hulurkan ‘makanan’? This is not about muslim ke racist ke hape, but this is about how you treat yourself. You can see the way you treat yourself by looking the way other people treat you. Sexy will cause seksa. But if you enjoy it that way,go ahead. Not my problem *angkat kening*
I wonder berapa banyak train that Chinese lady stop until she gets to her pitstop.