Wednesday, June 17, 2009

Meeting~*

I love my work because
1- Meeting tak banyak. Paling banyak pun sebulan sekali (kalau ada) and tak pernah lebih dari setengah jam. Selama kerja sini pun baru 2 kali meeting.


Ha.. satu je sebab yang best setakat ni. Banyak lagi sebab lain yang best tapi buat masa ni, ini reason yang paling dominen. Dah la kerja sempoi walaupun projek besar, client dari obersea tapi sebab takde meeting meleret2, maka I love my job. Kerja environment sini memang pro. Aku suka. Paling best sekali, takde kena bambu dengan boss. Haha. My boss masa kerja tempat dolu2 tu tak best. Asal meeting je, I mesti kecut perut sebab takut kena bamboo. Meeting pulak mesti seminggu sekali. Ah malas cerita panjang, kang mengumpat pulak.


Memang bab ni meeting aku dah jadi fobia. Macam trauma pun ada. Kecut perut jadiknye kalau sebut pasal meeting ni. Memang aku menyampah. Semua ni gara2 masa aku kerja tempat dolu-dolu yang suka bamboo oang masa meeting. Aku paling benci orang yang rasa diri dia bagus sangat sambil kondem orang lain yang bodoh. Memang lah orang tu tak berapa pandai (aku lah tu) tapi jangan lah nak kondem orang lain macam dia lah orang paling bodoh sekali kat dunia ni (again, aku lah tu). Ayat2 seperti “Awak ni, itu pun tak tahu, budak sekolah darjah satu pun tahu berapa nilai pai” (giler tipu, budak darjah satu baru nak belajar rupa bentuk bulatan). Oh ye, time dia tanya ni sebab dia nak aku bagitahu nilai pai sampai ke 7 titik perpuluhan. Giler. Albert Einstein je kot yang ingat.

Dulu masa jadi cikgu, rasanye meeting berkali2 seminggu. Lagi banyak meeting guru dari meeting masa aku jadi researcher dulu. Tapi tak pernah sekali pun aku fobia dengan meeting ni. Dengar je ada meeting, relak je aku pergi. Tapi masa jadi researcher dulu (tempat kerja dolu-dolu lah ni), sebut je ada meeting, perut aku otomatik butterfly datang. Then butterfly tu naik ke hati. Then naik ke kepala. Pastu berpeluh. Then aku jadi benci. Nak kena prepare apa menda nak cakap lebih2 lagi kalau ada presentation. Pergh. Giler menyampah! Aku bukan jenis tak berani present atau jenis tak reti cakap kat depan (cikgu shifa cakap tak berhenti macam bertih jagung) tapi aku paling2 menyampah biler bos tempat lama aku dulu tu soal aku tu gaya lagak macam aku kena tahu semua benda. Memang lah tapi aku baru kerja, banyak menda lah aku kena belajar lagi kan? Then biler aku cakap tak ingat, dia boleh perli cakap tak ingat ke tak tahu? Pastu gelak2 satu bilik. Terpacak lah aku sekor2 macam orang bodoh kat depan. Aku memang benci manusia spesis ni. Kalau nak ajar tu ajar lah, tak yah lah nak buat orang lain macam orang bodoh. Tang bos tempat lama berlagak tu jangan cerita lah. Aku buat pekak je sambil senyum2 tak ikhlas nak ambik hati. Bunyi aku macam orang sensitive je tapi memang pun. Bukan semua orang boleh terima style ngajar macam tu. Bujet boleh kondem orang pastu orang tu naik semangat lah nak jadi lebih baik sebab pantang dicabar? Sorry lah… banyak lagi cara lain nak buat. Kalau nak buat kat laki tu boleh lah tapi jangan buat kat perempuan. Sensitif woo. Cara bos lama aku tu tak berkesan kat orang2 macam aku. Dan sebab style dia yang macam tu lah buat aku jadi fobia dengan istilah meeting ni. And thanks to him, aku berhenti kerja tempat lama, carik kerja baru. Doa mintak2 dapat kerja yang meeting tak meleret panjang. Alhamdulillah dapat.

Opss.. termengumpat pulak.

So, kat tempat kerja baru ni aku tak banyak merungut. Aku rasa best jek. Ada orang lain siap buat resume baru sebab nak pindah kerja tapi aku rasa bahagia je kat sini. Semuanye gara2 meeting tak banyak, shopping mall Suria KLCC kat bawah tapak kaki plus gym & tempat parking company tolong bayarkan separuh. Tak ke bahagia? Just being grateful for what i already have. Jadi, bila disuruh buat kerja picking velocity banyak2 ni, aku buat je tanpa banyak songeh. Heh.

Alamak, dah pukul 5 lebih. Time for gym. Chow!