Thursday, June 11, 2009

Velocity Picking~*

Fuhh.. bersawang sungguh blog ni. Lama tak update. Bukan apa. First week sampai mesia memang tak online langsung. Menikmati hidup tanpa internet. Second week masuk kerja termangu2 tak tahu nak buat apa. Last2 diorg bagi kerja pilih halaju(picking velocity). Sampai sekarang dok buat menda alah ni. Nak naik muntah pun ada tapi pikir aku masih lagi budak hingusan kat sini, telan je lah balik. 3 kali je run job pastu dah. Back to velocity picking. Bunyi bosan kan? Memang.

Hidup ni bertambah bosan biler orang dok tegur dah makin tembam dan gemuk (ayat tak bertapis) sejak balik Houston. Malas betol nak jawab soalan ni. Duduk sana hati senang, memang lah naik. Duduk sini hati susah. Haha. Takde lah. Sana makanan they all fattening. Sana, coklat, cheese & icecream diorg sedap. So blame on that. Bukan salah perut aku. Bukan salah mulut aku.

Disebabkan itu, aku daftar masuk gym. Dengan harga korporat plus company willing nak bayar separuh, rugi lah kalau tak masuk. Sekarang ni dah 2 minggu la. Turun 3kg oredi babe! Haha. Penurunan sangat berangsang. Gemuk angin & air. Apa lagi, gym 3 kali seminggu tarak boleh miss. Jadi itu lah yang sedang ku nikmati sekarang. Gym! Jangan hangat2 tahi ayam sudah…. Kalau terhangat jugak, just pikir pasal duit melayang, sure masuk gym balik. haha.

Lain dari tu… pick velocity, velocity picking, picking the velocity dan velocity picked. Hasil yang sama dengan ramuan yang berbeza. Haha. Takde lah. Sama je. Saje kasi nama sedap sikit. Kerja senang tapi sangat time consuming. Tu sebab tak hapdate sangat. Blog bersawang. Teringin nak hapdate ni biler ada satu blog that I follow regularly tu tiba2 kena mintak permisi kalau nak mask blog dia. Cheh. Kurang hasam. Macam blog menteri yang ada rahsia rasuah orang je. Dah la aku ni silent reader blog dia, dia pi bubuh2 password, macam mana nak masuk baca? Boring ah macam ni… pastu baru lah tersedar entah2 blog aku ni pun orang rasa menda yang sama. Aku tak hapdate, orang pun cakap what a very kurang hasam minah ni tak hapdate. (cheh.. macam lah ramai yang baca) So itu lah tergerak hati nak hapdate.

Teringat masa buat field assignment dulu. (Eh ni dah cerita ke belom? Kalau belom boleh baca, kalau dah, buat2 lah macam aku tak pernah cerita lagi eh) masa mula2 sampai Louisiana, aku diperkenalkan dengan coordinator yang handle tempat tu. Nama dia Havier.Yang datang utk field assignment tu ada 3 orang. Malaysia (me), Nigeria & China. Obviously orang Nigeria & China tu mudah orang nak kenal tapi dengan minah macam aku ni, diorg pelik lah aku datang dari celah mana. So masa introduce, I mentioned that I am from Malaysia. Masa Havier angguk2 tu, aku ingatkan dia faham lah tempat tu. After that datang lagi sorg member Havier yang bertugas shift lain. Nama dia Johnny. Havier perkenalkan kami. Masa dia kenalkan member aku dari Nigeria & China tu dah betol dah tapi sampai tang aku, elok je dia sebut aku dari Mongolia! Hahaha. Aku gelak tak hengat. Member aku dari China pun sama gelak kuat. Punya lah jauhnye beza Malaysia dengan Mongolia tu tapi Havier ni orang America yang fail bab Asia ni. Kata Havier, sebab bunyi lebih kurang je-Malaysia & Mongolia. Aku gelak lagi. Yang sama hanya lah huruf M & L. Havier ni memang kaki lawak. Tak kesah kalau satu kampong nak gelakkan dia. So aku iyekan je lah, siap cakap aku ni anak keturunan Genghis Khan. Dia pulak gelak sebab tak percaya. Ah sudah… dia jugak yang cakap aku dari Mongolia. Pastu baru lah dia kelam kabut google map peta Malaysia. Hahaha. Terindu pulak zaman2 tu.

Ok lah. Hujan dah berhenti kat luar. Nak balik dah. Esok datang sambung kerja lagi...
Owh velocity picking, aku (terpaksa) cinta pada mu..