Tuesday, April 21, 2009

Ngarut je semua~*

Tengah aku melompat2 blog orang, tetiba terjengah blog yang cerita pasal anugerah darjah kebesaran yang bakal kasik kat zahida rafik. WTF~~?? Takde orang lain ke? Alasan dia sebab dia anak jati Selangor, status pelakon dan byk buat kerja charity. Aku malu nak ngaku kerajaan negeri mana nak kasi AMN kat dia tu sebab aku pun berasal dari negeri yg sama. Then some more, Noryn Aziz pun dapat? Apa alasan? Tak cukup besar lagi ke pengorbanan ahli2 bomba dan ahli paramedic yg berkorban jiwa raga selamatkan nyawa orang? Ngarut! Pasni aku nak masuk audition. Pelakon suam2 kuku pun jadi ler. Janji ada status. Then singgah rumah anak yatim belakang sekolah tolong cuci longkang lambang kerja amal. Cukup syarat! Boleh la aku dapat AMN gak. Siapa nak join?

Dulu shah rukh khan. (ha ye la.. aku ngaku aku minat kat shah rukh khan tu.. suatu masa dulu la.. duluuuuuu..) . Pun dapat anugerah jugak. Biler dia miss attend nak amik darjah pingat dia tu, kecoh kejap. Pastu biler dia datang, kecoh org berebut nak buat baju melayu dia. Satu malaya tahu dia pakai baju size berapa. Cheh. Nasib baik baju melayu tu dia bawak balik. Buat kain buruk gamaknye.

Then kecoh gak pasal Nabil peluk Irma masa Anugerah Berita Harian. Nabil muka selamba cakap takde salah dia buat macam tu sebab terkejut sangat. Mana nak perasan dengan sape dia peluk. Lagi2 bila orang tersayang kat sebelah. Apa nak kesal kalau terpeluk. Pergh. Berahi sungguh statement Nabil. Live satu Malaysia tengok. Role model bintang paling fofular.

Aku masih amik tahu pasal Malaysia walaupun jauh diperantauan. Semuanya gossip hiburan sebab aku dah puas muntah dengan gossip politik. Tunggu lah biler dah muak dgn gossip hiburan, buat pasal gossip ekonomi dan cuaca pulak. Aku rasa tak lama je nih. Heh~

One thing for sure, dari jauh aku tengok Malaysia ni kecik je…