Tuesday, July 07, 2009

Macam2~*

Semalam dah update, hari ni update lagi. Kalau tak sempat update, sampai sebulan lah bersawang blog ni. Tapi punya lah kerja tak ada, sedap jek main blog sambil boss ada kat belakang. Haha. Selamba. Bukan dia paham bahasa melayu pun.

Lately aku tak berapa nak amik tahu hal ehwal negara. Dah muak. Berapa kes H1N1 pun aku tak tahu berapa. Sekolah apa and berapa lama dia tutup pun tak tahu. Ke sekolah2 tu dah bukak? Then pasal maid Indonesia yang gaji nak bayar ikut bank lah pulak. Pelik pulak. Habis tu selama ni bagi by hand ke? Tak pernah pulak mak aku bayar by hand, mesti masuk ikut bank. Bukan apa, sebab rumah mak aku tak pernah bergajikan orang Indonesia. So bab2 ni kami jahil lah sikit. Hehe. Mak aku cerewet. Orang gaji mesti sembahyang tak tinggal. Tu yang utama. Last time dulu pernah gak mak sedara aku offer orang gaji dari Indon ni. Katanya pakai tudung. Haah. Memang pakai tudung but then, jeans ketat and baju pendek sendat. Muka pun jenis yang terror buat ubat santau je. Terus mak aku ngeri. Rejek on the spot.

Then paper hari ni sebut pulak kes Khir Toyo beli rumah berjuta-juta. Eh? Pelik pulak. Bukan dia tengah buat rumah kat Bangi gak ke? Diorg cakap rumah kat Shah Alam tu harga puluh juta tapi Khir cakap dia buat pinjaman 3.5 juta. Siapa betul siapa salah pun aku tak tahu. Tapi elok gak berita pasal rumah Khir Toyo ni keluar sebab masa menteri Penang pindah masuk rumah banglo baru sebab rumah lama dia ada anai-anai & musang, kecoh satu Malaysia. Rumah banglo tu tak lah sebesar rumah Khir Toyo pun, tapi paper dok perli dia berbakul2. Kesian. Rumah Khir Toyo pulak, kena siasat. Padan!

Ah.. paper boleh cerita macam2!
(tiba-tiba pulak kerja datang.. Ok. back to work !)