Monday, July 07, 2008

Bala oh bala~*

Uish.. ngantuk.

Getting annoyed with the news around. Buat julung2 kali aku TERsetuju dgn Pak Lah cakap kat tv semalam, fitnah makin berleluasa. Well, I hope he learnt the lessons from his own words.

So apa jadik sebenarnya? Bala buat akuan sumpah pasal penglibatan Pak Jib. Sengih2 senyum dia buat akuan tuh lambang betapa ikhlasnya dia mengaku bersumpah atas nama Tuhan dia. Eceh.. takde lah. Dia sumpah depan pegawai angkat sumpah tu je. Bukan Tuhan dia pun. Pastu tak pasal2 tak sampai 24 jam, dia tarik balik sumpah tu. Ada ka boleh main tarik tali dgn sumpah nih. Tapi muka dia monyok la masa main tarik tali dgn sumpah dia sendiri. Kesian. Tak ikhlas lah tu main tarik tali tu. Surely kena ugut ke hape sebab tak lama kemudian, dia dikatakan hilang bersama bini dan 3 org anak dia. Owh best lah kau ye.. boleh pergi holiday setelah kau bikin kecoh satu negara dgn sumpah kau. Chis~!

Hehe. Takde lah. Aku tak marah pun Bala. Aku kesian lagi adalah. Sure dia konfius dgn apa yg berlaku. Kena ugut lah segala. Orang tak kuat iman, mcm tu ler. Pendirian tak tetap. Kena gertak sikit, dah lari. Kesian weh. Dia ada family nak jaga. Maybe dia pun konfius tak tahu nak buat apa, so dia go with the flow je lah. Tapi kan.. dia kan penyiasat sulit. Rasanye ada lah tu apa2 dia nak buat tu. Ah lantak lah.. janji dia dah blah tak bikin kecoh lagi dah. Tunggu lah dia strike back pada biler2 masa yg sesuai.

Pastu kes sepul lak. Terus senyap je. Aku ada lah baca beberapa few blogs yg ada citer pasal sepul ni. Bersepah. Aku lupa nak save add website tu so korang surf sendiri lah ek. Ada blog kawan sepul ni sendiri citer pasal betapa ‘baik’nye sepul ni. Dari blog tu jugak lah sepul dedahkan sendiri pasal hal peribadi dia. Pasal mak dia. Pasal study dia. Pasal life dia sikit2. Kesian pun ada. [aku ni asyik kesian org je. Nak buat macam mana, aku manusia penuh belas kasihan. Harhar~] Pastu org yg tak puas hati, hentam dia habis2. [termasuk aku lah tu. Harhar] Alahai kesian…

Ahh.. pedulik apa haku. Orang buat fitnah kat org lain, wat pe nak kena kesian. Biar lah Tuhan je hokum dia. Tunggu je lah balasan utk dia. Kita manusia kat dunia ni tak yah cakap byk. This applies to everybody yang buat kezaliman dan penganiayaan berterusan terhadap manusia lain. Biar Tuhan je lah yang tentukan hukuman yg setimpal buat korang. As for me, aku duduk relak goyang kaki tunggu rega minyak turun. Hehe.

Uish.. ngantuk tak hilang lar.
Kena tido gak nih. *tengok boss kiri kanan takde-oh lupa lak boss MC lagi hari nih. Yaahhooo.com!*

PS-Bagi org2 yg mengantuk masa kerja, tak yah buang masa tahan ngantuk, pi tido sebarang seminit dua pastu dtg kembali bekerja dgn bugar penuh semangat. Aku? Nak tido gak. Pastu confirm aku bangun segar bugar semangat nak balik! Harhar~
*Kids.. dont try this at the office*