Wednesday, December 03, 2008

Just a silver lining~*

I really had some bad days lately. Apa kata omputih tu… dark cloud. Tapi lately I started to feel my life is blessed. Apa kata omputih tu lagi… In every dark cloud, there’s a silver lining. Yeah… dalam dark cloud aku skrg ni, dah terlebih2 silver lining. Emas dan gangsa pun ada. Harharhar. Eh silap2… Alhamdulillah…. (ameen)

Setiap org ada ups & downs in life. As for all of us, minyak dah turun harga. Seposen je lah. Jadi singgit sembilan ploh sen. Kurang dua sen dari yg dulu punyer. See? Politik kita yg dalam dark cloud ni pun ada silver liningnya iaitu harga minyak turun. (am just trying to put positif aura) and about the math calculation? Malas lah kira. Kang lagi byk kira duit free bagi org kaya, lagi sakit hati. So let’s just sit back and buat-buat enjoy with the penurunan harga minyak ok.

Dah lama gak tak update. Buat-buat mcm tak berapa ada masa. Bukan apa. Sejak kerja ni, byk menda nak kena piker. Bukan macam zaman remaja sekolah kampus dulu. Boleh hadap computer 24/7 tak tido tak makan main game. (Haha. Aku bukan kaki game pun) Sekarang ni aku dah tergolong di kalangan mereka yang terpaksa meneruskan hidup demi sesuap nasi. Kais pagi petang utk makan pagi petang. Zaman lagha sudah berlalu.

Sekarang zaman IT. Zaman semua serba canggih ala-ala kalau tak catch-up maka akan tertinggal. Sekarang adalah masa aku nak piker pasal karier dan masa depan. Pasal harta, pangkat dan kuasa. Chewah. Esok kereta aku pesan akan sampai, maka akan bermula lah kehidupan aku sebagai eksekutif muda bergaya. Chewah lagi. Dan aku akan mula bershopping beli baju untuk gaya aku seiring dengan kerjaya eksekutif muda. Serta spek mata itam paling latest di pasaran so that aku boleh bergaya sambil bawak kereta silver metallic aku nanti. Harharhar.

Ya Allah.. Ok dah2. Sape2 percaya aku bergaya begitu, memang tak kenal aku, maka tak cinta. The only thing aku tak tipu is bab aku beli kereta je. Tu pun bukan kereta bergaya pun, kereta ala-ala Mr. Bean buat cukup syarat pergi balik kerja je. (Mini cooper? Harhar). Pastu aku tetap lah pakai selipar jepun je pergi kerja walupun kerja eksekutip. Betol tak tipu. Heh.

Berita terkini? Nothing much. Like I said lah, lately hidup aku terletak di kalangan awan gelap tapi sejak ada garis perak ni, baru lah aku ada kesempatan nak update blog. Buat cukup syarat je bagitau org yang aku masih hidup lagi kat sini.

Yes people, I’m still alive.