Monday, September 29, 2008

Eid Mubarak~*

Esok nak raya dah. Aku stuck kat ofis buat2 kerja. Sejuk beku. Apesal aku rajin datang kerja? Sebab baki cuti yang ada aku nak buat jalan2 holiday hujung tahun nanti. Belek lah kalendar, lihat lah betapa aku boleh memanipulasikan ruang cuti yang ada dgn saki baki cuti ciput yg masih ada ni. Aku nak ronda Tganu. Nak scuba diving. Nak ikut? Tak boleh sebab aku ajak2 ayam je. harhar.

Ape aku ngarut daaa.. esok nak raya. Persiapan? Ala kadar je. Kuih yg biasa aku buat berloyang2, tahun ni aku buat satu loyang je. Tengok lah kalau rajin, malam ni aku sambung lagi beberapa loyang. Kelmarin baru terhegeh beli baju raya. Aah. Baju raya ke-4 pasang. hehe.

Politik? Diorg nak beraya jugak. Openhouse sana sini. Mcm biasa,thn ni target pi umah DSAI. Jmpa Izzah. Nak sembang panjang. And if again minah tu ajak aku jadi calon, lagi sekali lah aku tolak. Tak minat main kotor. Cukup lah aku berperanan sebagai blogger je lah. Didikan minda rakyat melalui pembacaan. (terdidik ke? heh~)

Tahun ni aku raya kat rumah. Seperti tahun sebelum2 nya. Orang tnya tak balik kampung ke? Aku jawab dah memang kat kampung. Sejak kecik aku membesar kat sini so aku declare dah duduk kampung lah walaupun rumah aku takde ayam itik lembu and pagi2 aku dikejutkan dgn alarm clock, bukan ayam jantan. Family sebalah mak semua dah hjrah ke KL and belah ayah dah bersepah serata Malaysia plus nenek atuk belah ayah udah takde. No point balik kelantan. Yang ada,sedara mara yang boleh dilawati pada biler2 masa dan tak semestinye tunggu raya baru nak 'kelik'. So tahun ni, aku raya kat rumah. (explains why i'm still stuck in the office)

Dari office kejam ni, aku tak leh access FF (Frenster&Fesbuk) so aku tahu lambakan ucapan raya dari mereka tak dapat aku nak baca. So dari blog ni, aku nak buat ucapan kat semua2 orang yg baca blog ni, tak kira dari BN mahupun PR (oppss...) tua muda miskin kaya sama sahaja (pinjam ayat Hail Amir) aku nak ucap kan....


*~Salam Aidilfitri~*
......MAAF Zahir & Batin.....

berhati-hati memandu di jalan raya.. Moga selamat pergi dan balik... Moga keimanan kita bertambah mantap dengan berlalunya ramadhan... InsyaALLAH umur panjang, kita ketemu lagi di bulan ramadhan yang akan datang...

PS : Dont expect any fancy e-card or any youtube video raya in here... Its all i can give from my office... Home? Computer ku udah jahanam wokeh? Huhuhu..