Tuesday, July 17, 2007

Just be smart~*

Alhamdulillah.. baru pekena nasik goreng cina umi buat~ ayooooo.. mcm mna nak diet nih. umi asik masak best2. haihhh~ Takpe2… Set kan dlm minda, makan sikit, banyak senam… makan sikit, byk senam.. makan sikit byk senam… tips dr.hm tuah~displinkan diri dalam pemakanan. Diet utk sehat, bukan utk sakit. hah~!

Hari ni dok umah. Umah dah takde maid. Takde sape nak jemput adik pergi balik sekolah. Asik terbantut je nak pergi lab. Tapi still kerja boleh buat dari rumah. Its ok then. Agak2 aku nantok, boleh je naik katil terus. Ayooo… hilang lah diet aku lagi!
Huhu~

Terror. Anak murid selalu pandang ckgu macam tu just becoz cikgu tau lebih dari diorg. What seems they dont realize is kita tau byk tak semestinye kita terror. Kiranya mcm ni lah [senang kasik contoh diri sendiri je] just becoz aku boleh tolong jawabkan soklan2 fizik spm diorg doesn’t mean aku terror. Its all becoz I learn fizik lebih lama dari diorg. Tu je. And let say diorg belajar fizik sama duration nye with aku, besar kemungkinan lah diorg lagi terror dari aku.

Aku tak lah sehebat mana. Berani lah aku kerat jari compare result spm aku dgn student2 aku ni. Result diorg bukan takat terror giler tapi tahap hebat luar biasa! [pinjam kata2 Dr. HM Tuah~] Aku? Grade 1 mmg lah grade 1 tapi aggregate aku belas2. Biasa2 je. Yg buat aku direct boleh buat degree dulu pun sebab aku byk main. Byk main wakil itu ini, kredit ko-q aku tggi. Zaman aku, pengumpulan kredit tu penting, kena seimbang dgn kredit akademik. Andaian aku,that’s why aku tak dapat offer wat matrik la kot. Degree terus kat UTM. Alhamdulillah jimat masa. Kira macam nasib baik lah.

Pastu ada rezeki lak wat master. Alhamdulillah. Kena lah bersyukur. Tapi yg tak sedapnye, org ingt aku terror gak. Sebab ni pun kira nasib gak nih. Yang diorg tak tau, pointer aku tak sampai 2.7 pun. Ingat aku terror sgt ke? Takde nye… Just bcoz aku ada keinginan dan kemahuan nak upgrade diri sendiri, I break the rules by antar gak borg apply wat master walupun pointer sendiri tahap tak-sedar-diri-ada-hati-nak-buat-master. But do I look like I care? Hahaha~ Aku hantar jugak! And here I am. Ni aku consider dimana-ada-kemahuan-disitu-ada-jalan! Jgn ingt aku terror sebab kalau aku terror, dah tentu aku smbg study oversea lah skrg ni mcm korg2 kat luar sana tuh kan. hehe~

Kesimpulannya, attitude kita lah kot. Aku perhati kan, smart ones always break the rules. And usually, they survive. Like Micheal scofield. Giler smart! And he always survives. You don’t have to be extra brilliant or genius just to show ur good or the best. Its just that you have to be smart. Not only you will survive, but people will see you like you’re excellent~ *wink*



-Nih kerja Mando-
One of his eye-catching arts. Definitely deserve 10/10~!


-Nih kerja Ijat-
Kerja amatur yg smart... i like the message... its deep and precise~