Sunday, July 08, 2007

Say NO to GBR~*

hello everybody~
its been some few weeks after my last updates. Busy plus the malas-ness in me makes me not only malas-nak-update but also i less bloghops. [sorry guys]. But now macam ada semangat balik [walaupun mood tah pape ari ni sket~] but i feel like writing, so i just wanna write about i-dunno-yet thing. Its a free country plus dah 50 tahun merdeka~
Before i move on [ewah.. mcm debate lak~], i would like to welcome home some few of my blogger friends yg dah balik dari oversea, Nad & Neen. Welcome home dearies. Ada jodoh, kita berjumpa [sape punye ayat ni aku pinjam ek~?] and knowing for the opening of the local universities now, i wanna wish them, selamat kembali ke sekolah [yeah.. ni ayat aku~]. Good luck for your next semester and make sure korang hentam result gempak2 sem ni ye~
Hah~!
Me busy body hal org, hal aku tah ke mana. Well, basicly, i just came back from terengganu, sending my sister sorg tu masuk uni kat sana, Universiti Darul Iman (UDM) sebelah je dgn Universiti Malaysia Terengganu,UMT [formerly known as Kustem]. Tempat nye ok lah~ mcm uni lain gak. Me & umi send my sister there for her first semester. Good Luck sis~! and remember, its a campus, not a boarding school~ Enjoy life!
Terengganu best, kopok sedap. Yang tak bestnye, resort yg kitorg duduk tu. uish... selama aku duduk resort or mana2 hotel, tak pernah lagi takde servis bell boy. Kesian mak aku kena angkat barang segala. Bayaran dia tahap 3-4 bintang tau, tapi servis nak angkat2 brg takde! Dah tu pulak, bilik sikit punye payah nak carik~! Nasib baik ada pengalaman main sorok-sorok masa kecik2 dulu, dapat lah jugak jumpa bilik nya terceruk hujung sana tu ha~! haisssshhh~!
Plg kronik masa nak balik lah. You see, my mum suka membeli,ndak2 kopok terengganu yg sedap payah nak dapat kat KL ni ha~ so borong punye borong, terpksa lah tebal muka mintak kotak kat kedai tu ha~ Sebab dah agak dah beg extra yg dibawa [ye.. dah biasa bawak beg extra dari umah isi brg2 shopping~] mmg tak muat nak isi kopok2 segala ni ha~ daripada 3 beg yg dibawa dari KL, nak balik tu jadiknye 5 beg plus 2 kotak nak dibawa semula ke KL. Jenuh larr..... dah la bilik sikit punye jauh dari kereta! Pagi tu kami minta lah servis sesapa tolong bawakkan barang tapi takde~!! Apa ni? customer is asking some servis for you and you said tak ada~???? trully not a good answer!! (Nak je aku suruh dia bukak baca balik buku akta ISO that state, customer is always right!!) Kata manager tu, kalau nak jugak, tunggu lah pukul 9 baru la pekerja dia masuk. pergh... flight kami kol 10 lah~! aku keluar, dari jauh nampak kat kaunter daftar tu,elok je sorg mamat tu tgh sapu2 sampah depan meja tu ha. aku call balik mintakan cleaner tu dtg jugak,tak kesah nak byrkan extra tips pun. gaduh punyer gaduh, last2 dia hantar kan jugak~ Geram giler nak mampus. Buang masa aku gaduh2 dgn manager kat situ, last2 boleh je dia hantar budak tu. bukannye tak boleh~! Mak aku? Seriusly dia terus mengamuk kat depan kaunter tu. Kat tepon dlm bilik tadi jgn cakap lar.... yg bestnye, kat tepon tadi manager dia ada, tapi kat depan kaunter tu, manager dia terus lesap. Sian lak kakak jaga kaunter tu kena berpuluh2 bijik dari mak aku. Hello.. kita bayar tau.. bukan tak bayar~! Pantang aku kena tindas2 macam nih...
So kat sini, aku nak cakap dgn korg semua2, kalau datang ke terengganu, pretty please dont stay in GEM BEACH RESORT~! Seriusly korang akan terkontang kanting angkat beg sendirik2, carik bilik sendirik2. oh ya.. bayaran bilik korg tu EXCLUSIVE breakfast! Walhal bayaran tu standard bilik 4 bintang yg ada breakfast tau~ [bilik pun tah pape~] dan pekerja2 dia? Korang angkat beg 3-4 bijik kiri kanan macam nak mati pun, tetap takde sape yg akan tolong. Troli utk angkut sampah dari belakang ke depan tu ada, tapi troli nak angkat beg korg tu takde~! Plus, pekerja2 dia sampai 5 org angkat sampah yg ditolak dgn troli sahaja, sedangkan korg angkat lah beg berat2 4-5 bijik tu sorg2. Kalau korg nak mintak tolong pun, korg kena rayu2 sket lah kat pekerja tu sebab they will have these hesitation kind of attitude to come and help you. Becoz they are paid to angkat sampah, not to help customer. Sangat pelik housekeeper dia 5-6 org lelaki, takkan tak boleh nak jadik kan sorg dua as bellboy? Whatever lar.. kesimpulannya, tak yah lah korg pergi GEM BEACH RESORT~! Kita customer.. kita ada hak utk memilih dan ada hak utk menyuarakan rasa tak puas ati dgn produk/servis yg kita bayar...
Ok lah... its 5 pm oredi.. time to make some tea. Nak makan ape ek ptg ni? kopok lekor lah~ Good thing kopok nye sedap~ ;) Sonang ati aku.....