Monday, July 23, 2007

Pening~*

Panas~!
Semalam bangun pagi perut giler ah sakit. Tak tertahan. Paksa2 tido sambil terima dan redha je kesakitan di perut. [feeling dosa dibasuhi~ huhu~] aduuhhhh… last2 tertido dlm kepeningan dan kesakitan.

Bangun2 je jam dah pukul 9.15pg. Bapak ah lambat~! Aku ada janji dgn org kol 9 pagi! Nak kelam kabut pun tak guna, aku buat2 biasa. Kemas katil. Kemas bilik dgn perut ala-ala senak memanggil hujan. Buat peel dgn aku pagi2, mmg malas la layan. Siap2 semua, kol 11 baru bertolak keluar.

Kereta mak aku baru tukar enjin. First time la aku nak bawak nih. Katanye dah boleh ala-ala drifting sebab tukar enjin buatan Jepun. Nak gi KL lak ni, dah terbayang nak merempit kat jalanraya-bapak-aku tuh. Haha~ syioknye….

Masuk je highway utara-selatan yg aku consider tempat rempitan tu, aku start tekan minyak. Pergh… slowly nikmat merasai drifting sambil layan FLY.fm. Tak sampai 100km/h, aku dgr ada bunyi semcam. Aik? Gedak gedak gedak bunyik tu… Ingat kan bunyik biasa tapi biler slow down, bunyik tu pun jadik slow. Cheh! Terpksa aku berhenti tepi jln check apa bunyik tu, buat ilang mood drifting aku jek~

Check punyer check.. laaaa.. dah mmg dasar keta lama kan, ada lah bahagian tepi atas tayar ni dah jadik daïf. Alahai~~~ dia nye amenda tah tu dah tercabut dan terjuntai2 asik terkena tayar biler keta ni gerak. Ayooo.. Terpksa berhenti tepi jalan dekat project tu beli salotape. Iyeee… bersalotape lah keta daif kat tayar tu so that biler bawak tak la terjuntai2 kena tayar tu. Sian lak aku tgk. Tapi aku pedulik hape, janji boleh feel drifting~ hahaha~

Hari ni aku malas nak gi lab. Majuk dgn computer lab yg buat aku pening lalat tak hengat nye semalam. Skrin computer tu jadik kaler biru. Tapi atas niat nak siapkan gak edit paper aku n paper org, aku tabahkan matahati dan kuatkan semngt mata aku. Hasilnya, aku blk umah drive semlm dgn pening tahap cipan. Terpksa aku pndg kiri kanan sambil melihat panorama indah demi utk memujuk mata agar tidak membuat kepala aku pening lagi. Tak pasal2 masa traffic light, ada kereta satria neo dgn driver hensem-tak-kesian berhenti betol2 sebelah aku. Segera je pening aku hilang sebab mata aku jadik segar lambang dicuci-cuci. Haha~

Tadi aku dapat email. [setiap hari pun dpt email] Pasal Amani. Tak habis2 buat hal. Dulu feel-stupid-if-i-speak-in-Malay. Sekarang nih kau tak perlu ckp apa-apa pun dah mmg stupid. Ada ka pergi botakkan kepala? Dah tu boleh pulak kuar gi mana2, tunjuk botak tuh. Kalau pakai rambut palsu tuh boleh tahan lah jugak. Buat malu kaum Sharifah je. Al-Yahya pulak tuh~!! Euuwwwww…. Tak sabar aku nak pi tunjuk kat puak2 yg bangga sgt dgn keturunan tu, adakah ini contoh keturunan Nabi yg mulia tu?? Pigidah… Ni blog aku, so sukati lah nak cakap apa kan. Dan kat sini memang terus terang aku nak cakap, Sharifah Amani adalah seorang yg sangat bodoh lagi bengap pergi botakkan kepala tunjuk kat orang ramai dan bangga dgn perlakuan nya,kononnye atas nama professionalisme. Tak cukup lagi ke dosa kau buat? Korbankan prinsip dan hukum agama atas alasan 'mesti professional dlm kerja', tak ke bodoh namanye tuh? So korang budak2 pompuan luar sana yg ada hati nak ikut trend ni, akan dapat cop yg sama dari aku ok?

Macam monyet tak?

"Aku bangga... peduli apa orang lain nak kata apa..."
Girls... dont try this at home ok? What ever the reason is, it is sooooo not cool....