Wednesday, August 01, 2007

Hell this week~*

Its been a hell for me this week. Time minggu saya kena present je mula lah saya jadik giler tak betul minggu tuh. And its THIS week! Sabtu nih saya kena present paper utk UPM. Macam giler gak lah berjaga malam betulkan graf itu ini.

Pagi semalam saya ber’dating’ dgn prof saya. Tunjuk hasil saya. Dengan bahasa ‘sopan’nya, dia menolak hasil saya dengan 'baik'. Hmmm.. bukan nak kata menolak lah tapi teknikaly macam kurang setuju dgn hasil saya. Katanya nak kena buat perbandingan. Nak kena buat dalam air. Macam mana nak cakap yg measurement tuh tak boleh buat dalam air? Saya dah buktikan dah mmg data tak boleh collect dalam air tapi tetap dia kata, takde perbandingan dengan sample asal, so tak boleh nak kata tak boleh buat dalam air. haihhh... *sigh*

Kalau saya terus-terusan ber’argure’ dgn dia, akhirnye saya akan kelihatan bodoh di mata dia. [dah la mmg bodoh kan bab2 nih...] Apatah lagi rasa kerdil. Mmg terasa diri nih kecik je dari semut,cuma pijak tak mati je saya nih. Kalau ikutkan, semangat saya dah tahap brutally killed tapi Sabtu nih nak present dah. Ikut aje lah cara dia sebab dia yg nak luluskan saya. Nak pengsan dulu boleh?

Full paper utk seminar Putra 9th tak buat lagi. Powerpoint apatah lagi. Baru semalam submit abstrak utk join konferens MASS kat Johor. (johor lagi.. *sigh*). Konferens tu bulan November nih. Tapi kepala dah set siap2 utk menggila pada minggu itu nnt. Amik pengalaman gila habis2 minggu ni so that saya lebih tenang dalam menghadapi kegilaan utk MASS nnt. Dalam bahasa lebih sedapnye,gila dalam menyerap dan menyebarkan ilmu lah.

Kelantan akui tak pernah disisih Pusat.
Baca tajuk berita tu pun rasa nak termuntah dah. Tolong lah. Apesal lah kambing hitam bebenar paper Utusan nih? Kalau betol kelantan tak disisih pusat, apesal takde universiti sendiri? Bab air tu ha. Ummi dapat offer control air seluruh negeri Kelantan but decline sebab takde dapat peruntukan pusat utk pembangunan air kat sana. Mcm mana tu? Kalau bab2 negeri kampong halaman ku disentuh dalam paper2 utama nih, lebih2 lagi nak cakap Kelantan membangun bersama Pusat, cepat aje darah saya menyirap. Cheh! Macam karipap! Semua cerita tu tak betol. Hampeh-gas la semuanye…! Sudah la… Tinggal saya malas je nak ulas lebih2 kang saya kena join ISA, sape nak tolong presentkan paper research saya kat johor tu~? Cis!

Pilihanraya tak lama lagi. Kengkawan yg dah umuq 21 thn dah boleh mengundi. Cepat2 lah berdaftar. Walupun tahu je sape2 kita undi nnt, Barisan N*r*ka gak yg akan menang tapi at least tanggungjawab kita memilih pemimpin yg betol dah terlaksana. Takde lah nak menjawab kat akhirat besok, nape pilih pemimpin tak betol? Ha... Sape nak tlg jawab nnt~?

Lagi satu hal dgn rancangan bintang reality nih. Ada 2 je rancangan reality yg masa saya mula2 tgk tu saya tak rasa ralat sgt iaitu AF dan Malaysian Idol. Sekarang ni dah berlambak2. Naik muak dah jugak. Kesian tgk peserta2 tuh jadik kambing hitam dek stesen tv yg nak kaut untung tuh. Plg kesian tgk mak bapak berdiri bangga sebelah anak demi menyokong ‘karier’ anak2 mereka. Tengok anak terkinja2 atas pentas. Melalak sampai nak terkeluar anak tekak. Bangga betol. Belajar anak entah ke mana. *sigh* Sy plg simpati dgn mak bapak peserta realiti budak umur 12thn tu. Anak tgh belajar vocal, walhal UPSR tak lama lagi. Giler tahap kentang lah mak ayahnya punyer didikan~! Semoga dia berjaya.

Ok. Minah tuh dah habis measure sample dia. My time now. I have to go tapi semua wajib baca ayat di bawah…

“Ya ALLAH ya Tuhanku,Daku memohon agar Shifa mampu habiskan semua measurement dia secepat mungkin dan memuaskan hati Prof dengan hasilnye nanti. Semoga Shifa segera menyiapkan full paper, slide presentation dan membuat presentation sebaik mungkin serta ditutupkan hati sesiapa untuk menanyakan apa jua soalan2 sewaktu pembentangan papernye nanti….”

AMIN~!!!!
Terima kasih ye semua kerana mendoakan saya~ ;D
PS :- Yaaa.. kena tag dgn wawa ke? Tak perasan lak. Nnt akak buat ye.. Setelah akak kembali normal nanti.