Monday, December 08, 2008

Salam AidilAdha~*

Semalam raya. Hari ni dah masuk kerja. Tak ramai orang datang. In fact aku dapat parking lot plg best kat basement tu. Tak rebut pun pagi2. Siap datang pukul 10 pagi lagi. (sebab pergi bank tadi). Dapat parking kereta kat basement adalah sesuatu yang membahagiakan. (read : kereta baru) heh.

How’s my raya? Macam biasa. Masak mee goreng sebelum gi solat aidiladha. And ucapan sms raya mencurah masuk. Thanks pada yang belanja kredit for the thoughtful wish for me. I appreciate. Tak terbalas. Nak reply balik takde kredit coz dah abis shopping baju kerja minggu lepas. Yang tinggal duit minyak je sampai masuk gaji nanti. Duit makan pun takde. Miskin dah. Ada sape2 nak hulurkan sumbangan? Heh.

Balik solat, pergi rumah maklong kat KL. Boleh tahan lengang jugak lah. tapi tak selengang raya Aidilfitri. Niat nak balik Kelantan tapi dengarnya banjir lagi. So bantutkan niat. Balik tahun depan je lah.

Raya kat rumah maklong mcm biasa. Jumpa kazen. Jumpa budak2. Those kids gather around me sebab nak main make-up. The last time I make-up them was entah-bila tapi masa tu aku balik malam sebab layan make-up diorg. Kecoh tak hengat. Those kids ask me, kakak biler nak balik and kakak balik dgn siapa. Aku jawab, kakak boleh balik lambat sket sebab kakak balik dengan Superman. Sampai sekarang melekat. Asal aku balik lambat sket, they assume aku balik dengan Superman. So they will cheer up like yeay-kakak-balik-lambat so that I will have more time to make-up them. Walhal Superman tu tak wujud pun. Aku drive sorg2 je balik rumah. Yang penting, aku suka sangat layan budak2. Tak pernah rimas. Tak pernah serabut. Lagi diorg bising, lagi aku suka. Aku tak suka budak yang duduk senyap tak bising because kids are suppose to make noise. Have fun like there’s nothing wrong in this hectic world. That’s why I like to enter their world. Best. Hmmm… aku dah salah bidang lah. Patutnya aku kena amik bidang psikologi kanak-kanak ler. Heh.

Ahad ni ada my best friend’s wedding. Zatul. Kenduri belah laki. Dah lama tak bersantap nasi minyak. Kena datang awal cause I’m Julia Robert in My Best Friends Wedding. Tapi aku takde lah nak main kejar2 dengan hubby dia. Cuma wedding dia kat Kedah tu aku tak dapat pergi. Merajuk 7 hari 7 malam minah tu. So kali ni aku tak leh miss datang. Maunye kena kerat 18 nanti.

In my office right now, I’m the only one left. Yang lain balik kampong. Semua duduk jauh. Aku je yang duduk dekat. So rajin lah datang kerja (read :cuti dah habis) Bohsan. You can even sense my boredom in my entry here. So entry ni lebih kepada mengisi masa lapang sambil mengasah otak untuk berfikir. Setiap satu ayat ni aku tulis padam tulis padam tulis padam so that mampu rangsang minda aku untuk tidak berkarat. Kerja office ni tak banyak sebab aku dah siapkan last week (read : pekerja rajin. Heh) and this week pulak my boss takde. So aku datang kerja goyang kaki? Owh what the heck..! Next week hantar one month notice and tahun depan aku masuk kerja tempat baru kat KLCC nanti. Oh tidak… aku carik kerja lain such as buat literature review and fahamkan lagi projek with my group nih. (yeah.. right!)

Well, you guys have a nice day. Rasanya aku dah jumpa dah apa kerja yang kena buat. (Read : Window-shopping. Baca paper online. Tengok wayang. Pilih salah satu)

(Extra reading : my love my boss sebab dia sporting giler.)

Selamat Hari Raya AidilAdha, maaf zahir batin.

PS: Khas utk KAk ILA-ada 2 bujik tag dalam ni saya layan. Tagged by Neen & Tagged by Hanot. Saya TAG akak for both! Siap akak kalau tak jawab! Heh.