Thursday, January 29, 2009

Kenang daku dalam doamu~*

Helo semua org..

So chinese new year dah habis.. i mean cuti dia lah.. cuti raya cina adalah waktu yang best untuk shopping sebab harga boleh turun sampai 70%.. betol.. percaya tak aku baru beli hush puppies harga rm200 plus plus dengan harga rm50 plus plus je? tak caye? aah.. itu aku tipu.. tapi diskaun tuh ada larrrrr..... hehe.

selama ni aku menyumpah org pakai credit card.. basicly sebab credit card ni bentuk hutang yang tak best.. tapi last2 bila aku jugak yang apply credit card ni atas sebab tertentu, baru lah aku nampak ke'best'annya.. patut lah orang takde duit pun nampak mcm ada duit.. habis la aku main swipe je credit card cuti raya cina hari tu.. kasut, digital camera, beg travelling yang gedabak (bukan samsonite kerana aku masih waras), baju best2 (note : klcc), semuanya aku bedal. tular, sape suruh sale byk2, kan aku dah swipe tak hengat dunia (note : kedai yang bersalah, bukan aku).. niat asal nak guna credit card di waktu kecemasan di US nanti.. tak sangka pulak aku dah kecemasan dari malaysia lagi.. tak tahu lah apa bentuk kecemasan yang bakal aku harung kat tempat org nanti.. mampus!
takpe2.. balik je dari sana nanti, aku byr segala piutang and terminate credit card ni.. ngeri aku dibuatnya.. (yo lar tu.. pastu apply hok laing..)

haa.. lupa nak cakap. aku dah beli digicam.. (eh dah cakap tadi kan?) so basicly, boleh lah aku upload gambar2 karut dlm blog ni.. kalau tak sebab bos sini nak aku mereport segala kerja buruh aku kat sana, jgn harap lah aku nak beli.. tapi best jugak, boleh lah aku meriahkan rupa blog aku yang dah makin malap-background-tak-pernah-tukar ni.. malas lagi pun.. taruk gambar sudey..

Awal bulan depan berangkat gi Houston.. tiket semua dah dapat.. bunyik mcm best.. tapi tak best biler pergi sana sebab kerja.. selama ni pun aku rasa org yang dapat gi obersea ni mcm best je.. lawat tempat org.. tengok negeri orang.. tapi biler aku jadi mangsa yang bakal pergi, aku rasa.. cuak pun ada sebab aku pergi sana kerana kerja. training 3 bulan.. pastu yang aku lagi cuak tu sebab ada field assignment 3 minggu.. part ni part yang org tak berapa suka (dan mungkin ada yang suka sebab diorg pergi tempat yang best! cth : Alaska).. Field assignment aku pulak kat Los Angelas.. for 3 weeks only, then back to Houston.. bunyi macam best tapi rasanya aku kena pergi tempat yang desert tu.. ( eh LA ada desert ke?) sebab kerja aku ni melibatkan kawasan yang bergurun sahara atau tempat yang isolated.. bukan tempat yang bertamadun.. i expect its gonna be bored yet hectic coz i might be the only small asian gurl yang terkedek2 bawak dynamite nak bom kan tanah.. harhar. pastu nak kena ready kan report on the spot dgn laptop and kamera in hands plus kena buat reading seismic data.. harhar. (mampus aku exagerrate citer but i'm expecting the worst).. and please note, aku sorg je melayu, sorg je muslim kat situ, trainee cikai lak tuh and probably, the only girl involve? (like i said, expect the worst-gulp!) ok.. over lah tu biler pikir takde pompuan langsung (maybe ada 2-3 org) but definitely, aku sorg je yang pakai tudung kat situ.. then aku nak makan apa? korg tgk citer hollywood yang tengah2 jalan yang tandus tanah kiri kanan tu tetiba je ada kedai makan that comes out from nowhere, kan? i dont think tempat2 mcm tu serves ikan sangat. so aku bedal sayur lah tetiap hari? siap la aku jadi sayur lepas tu. ( read : kurus! yeayy~).. memang ikut pengalaman org2 yang lepas, mmg turun 6-7 kg kat situ je. tu belum lagi aku citer part tandas.. takkan aku nak korek lobang tiap2 kali kot? 3 minggu tuuu... tu pasal aku borong wet wipes setroli dari sini (cheh.. macam sana takde jual... buat berat beg je).. lak tu belum tentu aku pulih dari jetlag sebab gi LA one week after arrival.. Kerja buruh tengah2 gurun sambil jetlag? Pastu solat lagi? aaaaa... semayang mesti utama, walau susah mana.. pergh.. dugaan giler.. huhu. so, in my case, sesapa yang terasa nak ucapkan 'bestnya-awak-dapat-pergi-jalan2-obersea', you might wanna think twice.. pastu biler balik Mesia nanti, brg souvenir lagi byk dari brg aku.. senang2 aku bawak balik batu batan dari gurun tu pastu aku conteng2 la sket ala2 pattern mcm brg souvenir dari kedai.. agak2 adik2 aku perasan tak? harhar.. sape nak lagi?

aku harap isolated area yang bakal aku pergi nanti ada internet.. sebab boss kat KL ni nak aku mereport tetiap minggu siap dgn gambar lagi and boleh la aku update blog ni live dari sana.. cerita perit jerih kerja kat tempat org yang disangka best ni.. saja aku nak expect the worst so that biler sampai sana and biler aku dapati ianya best rupanya, aku akan meng'henjoy'kan diri.. heh. maybe i'll open up another blog khas mereport kerja2 aku dari sana. it's gonna be official and i don't have to update twice. (takkan aku nak bagi boss baca blog karut aku ni kot..? mampus!)

apa2 pun, harap ada yang sudi mendoa kan aku selamat (terutama imanku~). bak kata org, kenang daku dalam doa mu..