Friday, January 16, 2009

Me back~*

Hai..
Told you I’ll be back. (bapak lah susahnya nak menekan keyboard ni. Siap esok aku nak mintak keyboard baru)
Basicly I’m still in my office. Yup. New office. Like a new year, I shift to my new job. These couple of days, I did my literature review. On my own. Mana taknya, orang2 kat sini semua dah familiar dengan geology, aku ni habuk pun tarak. Kena lah rajin baca basic. 3 hari ni, tebal dah nota log book aku. Ecewah. Tapi entah aku reti apply entah idak. Aku orang fizik. Basic teori fizik aku reti lah. Campur sket dgn baca2 pasal batu batan dan structure tanah, cukup syarat lah aku tahu sket2 pasal geology. Maka boleh lah aku nak reti nak proses data sismik. Perkataan sismik pun aku baru dengar biler nak masuk interview hari tu. Sebahagian dari proses nak kenalpasti struktur tanah. Pstu klien mcm Petronas pandai2 lah detect tang mana yang ada minyak. Ish. Tak reti aku. Baru reti seciput je ni. Tapi cukup syarat lah nak dipanggil Geophysicist. Aah. Tu lah kerja aku sekarang. Opis kat KLCC. Tapi aku bukan kerja dengan petronas tapi dengan CGGVeritas. Sape pernah dengar nama company ni, aku belanja air sirap limau. 2 cawan. (orang2 yang kerja dgn CGGCeritas dikecualikan specially kau hana~)
Oh ye, awal bulan depan aku chow gi Houstan. Training. 3 bulan. Sabtu Ahad pun training jugak, so jgn aku harap nak enjoy enjiy. Terutama orang2 yang kirim2 barang. Kirim air liur, aku balik nanti dapat air liur jugak lah. Esok baru nak pi bayar visa US kat bank. Interview 2-3 hari lepas tu. Nama panjang aku harapnya tak suspesyes lah kat diorg especially biler nama aku ada bunyi2 arab sket. Dah lah Gaza baru kena bom. Tak nak lah embassy US bom aku pulak.
Ni ada citer lawak hari kedua. Kanak-kanak jangan tiru ni di rumah. (Kids, don’t try this at home) Disebabkan keja aku sekarang adalah baca baca dan baca, maka pada petang hari kedua, aku tertidur depan PC dengan pen yang masih di tangan dan contengan aku yang mcm org mengantuk (read : aku rajin sebenarnya) Nak dijadikan cerita, boss kantoikan aku tidur. Dia yang tolong kejutkan aku. Pergh. Menyirap darah aku tengok dia yang tolong kejutkan. Dah la baru hari kedua. Aku terangkan aku tak sengaja tidur (sambil menunjukkan pen aku yang masih di tangan sewaktu dia kejutkan). And dia faham lah sebab kerja aku baca je. Macam orang2 nak amik exam tu. Bezanya aku tak minum Nescafe or coffee. Pastu biler aku tunjukkan log book aku yang penuh contengan nota aku membaca, dia cakap bagus bagus (Aah. Dia repeat bagus tu 2 kali). Pergh. Nasib baik. Maka aku tercover. Tercover bahawa even aku tertidur pun, kerja aku masih berjalan dengan bagus sekali. Haha. Esok nak tidur lagi.
Jadi itulah kerja aku sehingga ke hari ke-3 ni. Lenguh tangan aku menaip sebab keyboard ni keras. Tulis padam tulis padam. Penat.
Maka dah. Bila-bila aku bercerita lagi. Chow.

PS- Salam Maal Hijah 1430.
PPS- Owh dah masuk tahun 2009 ke? Sorry tak tersambut.